Geeft Mediamarkt garantie op haar producten?

Ik heb deze zomer een Sennheiser headset gekocht bij de mediamarkt. Helaas komt er nu geen geluid meer uit de linker speaker. Nu las ik op de Sennheiser website dat zij 3 jaar garantie op hun producten bieden. Is Mediamarkt nu verplicht om mij een nieuwe headset te geven of moet ik dan m'n headset naar Sennheiser sturen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Het feit dat Sennheiser 3 jaar garantie geeft op de producten is eigenlijk voor jou niet zo belangrijk. En of Mediamarkt garantie geeft op producten is ook niet belangrijk. Er is gewoon een wettelijke garantie en daar moet MediaMarkt zich aan houden.

Je hebt verder ook niets met Sennheiser te maken, want daar heb je het product niet gekocht. MediaMarkt is je aanspreekpunt. Je mag van een headset verwachten, dat 'ie minstens een jaar of 5 probleemloos functioneert. Als binnen een half jaar al blijkt, dat 'ie het niet meer doet, heb je recht op vervanging, en als de headset b.v. al 2 of 3 jaar oud is, en je krijgt problemen, heb je recht op gedeeltelijke vervanging, d.w.z. je moet dan iets bijbetalen, omdat je er al een tijd gebruik van hebt gemaakt zonder problemen.

Niet opsturen naar Sennheiser. Ga naar het filiaal waar je de headset hebt gekocht, en regel het daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als klant van de Mediamarkt heb jij in principe gewoon met hen te maken. Als je het bonnetje nog hebt gewoon langs de MM gaan, ze hebben meestal een speciale afdeling voor retour.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. In gans Europa is er 2 jaar waarborg op consumentenproducten. Dus ook op een headset.

Jij bent klant van MM, dus ga je daar eerst. Ze zijn niet verplicht jou een nieuwe set te geven. Ze mogen het herstellen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garantie houd in dat de verkopende partij verplicht is jouw een degelijk product aan te bieden. Mocht dit product ondeugdelijk zijn dat moet de verkopende partij deze fout herstellen. Dit kan zijn door middel van reparatie maar zou ook vervanging van het product kunnen betreffen. Het is echter de verkopende partij die daar over beslist (m.u.v. een situatie waar het artikel al meerdere keren is gerepareerd).

Het is echter wel zo dat een ondeugdelijk product inhoud dat het een fabriekfout betreft of het bij normaal gebruik defect gaat.
Dus GEEN gebruikersfouten, helaas is het bij koptelefoon/headsets zo dat misschien wel 90% van de defecten een kabelbreuk betreft. Dit valt niet onder de garantie omdat een kabelbreuk ontstaat doordat mensen de kabel forceren in een bepaalde positie. Of het gewoon in de broekzak proppen.

Ik zou zeggen ga naar MediaMarkt en als ze daar fatsoenlijke service leveren dan sturen ze de headset gewoon naar Sennheiser.