Wie moet de verzendkosten betalen bij reparatie / garantie?

Ik moet nu voor de tweede keer mijn systeem retourneren (systeem is nu een maand oud en ik heb deze twee weken in bezit) omdat het probleem binnen een uur weer terug is gekomen.
Voor de verzending van een pakket groter dan 10 kilo en wat verzekerd moet (het is een systeem van 1400 euro) betaal je best veel.

Wie moet nu wettelijk gezien voor de verzendkosten opdraaien?

Zeker nu het probleem zich binnen een uur weer voor heeft gedaan heb ik persoonlijk zoiets van: Het is nu de winkel zijn beurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt een computer? En je kan misschien naar de winkel gaan en zeggen dat de reparatie niets heeft uitgemaakt, dus dat je recht hebt op een nieuwe (gratis) reparatie. Jij hebt geld betaald en als zij dat niet nakomen, moeten ze het zelf oplossen (in Kassa gezien vorige week xD). Wat betreft de verzendkosten hangt dat nu helemaal af van wat het bedrijf zal zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier inderdaad over een computer. Naar de winkel gaan is 1 1/2 uur rijden helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de winkel opbellen en zeggen dat je nu een nieuwe wilt om deze redenen. laat je niet met een kluitje in het riet sturen en blijf volhouden.
vraag anders juridische info in bij je rechtsbijstand.
helpt altijd als je beslagen ten ijs komt.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha tja daar komt nog een probleem om de hoek, ik probeer ze nu al twee dagen non stop te bellen maar er wordt simpelweg niet opgenomen.

Het beste antwoord

Goede vraag. Dit is een van de dingen waar vaak misverstanden door ontstaan.

"Verzendkosten zijn voor de koper

Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen. De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenkrecht (zie boven) was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof. Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper. Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen."

In het geval dat de reparatie niet de gewenste resultaten heeft zullen ze zelfs de computer moeten vervangen door een vergelijkbaar artikel.