Waarom rekent Zalando verzendkosten van 2.95 euro?

Zalando verzendt gratis, maar bij sommige items vragen ze €2,95 extra. Waarom kosten bepaalde artikelen ineens €2,95 extra?

2.7K

Antwoorden (2)

"Zalando biedt nu de mogelijkheid om te kiezen uit een groter assortiment van items door middel van langeafstandslevering. Door deze nieuwe leveringsservice heb je de mogelijkheid om vrijwel ieder item en elke maat die we op voorraad hebben, ongeacht waar deze is opgeslagen, te bestellen voor een meerprijs van 2.95 EUR."

Aldus de site van Zalando.
Als het artikel dat je bestelt vanuit een distributiecentrum "ver weg" moet komen, betaal je iets voor deze service.

Het feit dat je geen verzendkosten hoeft te betalen voor "de rest" is ook een vorm van service. (Nou ja, niet helemaal want er zal in de online verkoopprijs van de artikelen wel met een standaardpercentage voor verzendkosten zijn gerekend dat los staat van wat het transportbedrijf daadwerkelijk aan Zalando in rekening brengt voor vervoer van dat artikel. Zalando zal het wel zo uitgerekend hebben dat er geen verlies geleden wordt op standaardtransport).
2 jaar geleden
Dan komt het waarschijnlijk van verder. Die 2,95 euro dekt de langeafstandskosten.