Waar kan men vleesetende planten krijgen?

Leek ons een goed alternatief ipv gif.

2 jaar geleden
in: Winkels
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
Wat verwacht je dat ze eten?
tinus1969
2 jaar geleden
Vleesetende planten eten misschien een vlieg per dag.
Gif is trouwens ook niet efficiënt. Welk probleem wil je oplossen?

Antwoorden (1)

In de betere tuincentra te verkrijgen.
1. Zet de plant op de zonnigste plek; zolang de planten over voldoende water beschikken is felle zon zelfs zeer welkom. Opgelet: Nepenthes is een tropische epyfiet en houd NIET van direct zonlicht.
2. Zet de plant in een wijde schotel met een laagje water. Hoe groter de pot, bak of schaal, hoe minder snel deze zal uitdrogen.
3. Laat de potgrond nooit uitdrogen. Geef geen water op de plant, maar in de schotel.
4. Gebruik bij voorkeur regenwater of zacht leidingwater. De planten verdragen geen kalk.
5. Geef nooit plantenvoeding!
6. Verpot de vleeseters elke een of twee jaar in grove turf. De beste periode is het voorjaar.
7. Verwijder afgestorven bruine blaadjes of kelken om schimmelgroei te voorkomen.