Is er een probleem met de levering van eenvoudige boterhamzakjes aan de supermarkten?

Ze lijken zowel bij de PLUS als bij de Albert Heijn al wekenlang uitverkocht, in de fysieke winkels. Bij PLUS zijn A4 blocnotes ook al wekenlang uitverkocht.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Winkels
6.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Hier bij ah en jumbo gewoon verkrijgbaar.
Rieneke1
2 jaar geleden
Bij de Hoogvliet geen problemen.
SentWierda
2 jaar geleden
Met de levering van boterhamzakjes en blocnotes is niets mis. Hooguit incidenteel in een supermarkt die niet goed heeft ingekocht.
Veel andere producten zijn sinds een jaar niet of nauwelijks leverbaar, Dat geldt bijvoorbeeld voor witgoed, printers, fietsen, e-bikes, auto's.
Er kunnen twee redenen zijn.
1. Door corona zijn in maart/april 2020 veel bestellingen in m.n. China geannuleerd terwijl kort daarna de vraag zeer sterk is toegenomen (voorbeeld: e-bikes). Dan kom je als leverancier achterin de rij te staan, met levertijden van vele maanden die zeker nog dit hele jaar doorwerken..
2. Door gebrek aan chips kunnen producten waarin chips zijn verwerkt maar moeizaam worden gemaakt. Zoals auto's en talloze elektronicaproducten. Deze problemen worden steeds groter.
SingingCoyote13
2 jaar geleden
hier ook zo. dit is een late reactie maar sinds 2 maanden zijn alle boterhamzakjes bij mijn ah in den haag centrum op. en alles wat erop lijkt ook, alleen vuilniszakken liggen nog in de schappen. er staat bij alle ontbrekende goederen ¨dit product is tijdelijk niet leverbaar¨. er zijn ook geen vervangende zakjes van hetzelfde formaat beetje vervelend ja. trouwens je vraag is vanaf mei gesteld, toen was het ook een periode lang zo dat mijn ah geen boterhamzakjes had voor een maand ofzo.
SingingCoyote13
2 jaar geleden
kijk wat ik nu vind https://www.nu.nl/economie/6154788/gebrek-aan-containers-zorgt-voor-tekort-aan-onder-meer-boterhamzakjes.html de oorzaak

Antwoorden (1)

Toevallig afgelopen week nog gehaald, maar dat was wel bij Jumbo.
Als een product wekenlang niet in het schap ligt, dan is er vaak een verschil in fysieke voorraad en voorraad volgens de computer. Als er volgens de computer nog (voldoende) voorraad is, dan wordt er niet automatisch bijbesteld. Dan zal er handmatig besteld (en gecorrigeerd) moeten worden.
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
Dank voor je uitleg! Vermoedelijk zal ik toch maar gewoon bij mijn vaste supermarkt moeten informeren wat er aan de hand is.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Vaak komt zo'n voorraad verschil doordat de AH nieuwe zakjes besteld heeft. Vervolgens worden deze bij het distributiecentrum niet ingeladen maar wel op de bon gezet. Het systeem denkt dan dat er een hele doos aanwezig is, en omdat het schap leeg is en er geen verkoop is, blijft het systeem denken dat er voldoende voorraad is en wordt er niet opnieuw besteld. Vaak totdat iemand (de klant) een keer melding maakt dat een artikel al heel lang niet verkrijgbaar is. Dan gaan ze controleren en zien ze de fout in de voorraad.
Antoni
2 jaar geleden
@HeerVoldemort, dank voor de extra uitleg! Ik vind het wel raar dat dit zowel bij de PLUS als bij de Albert Heijn in mijn buurt lijkt te zijn gebeurd. Daarom stelde ik de algemene vraag. Misschien was er landelijk net zo'n probleem als eerder deze maand met de kaas bij de Albert Heijn, maar daar lijkt het nu, op zondag 16 mei 2021, dus niet op.
SimonV
2 jaar geleden
Als ik iets niet vind in een schap, meld ik het doorgaans bij een vakkenvuller. Soms wordt het dan direct bijgevuld vanuit het magazijn (als het koelproducten zijn), anders wordt het besteld.
SentWierda
2 jaar geleden
Er zijn nog twee mogelijkheden waardoor in de supermarkt een product ontbreekt..
1. Regelmatig worden producten uit het assortiment gehaald. Meestal zijn het relatief nieuwe producten die niet goed 'lopen'. Met name in het zuivelvak.
2. Soms is er een probleem (= conflict) met een producent waardoor diverse producten tijdelijk of definitief niet leverbaar zijn. Dan moet je voor die producten uitwijken naar een supermarkt die de producten wel gewoon beschikbaar heeft. Ik heb dat meegemaakt met merkjam.