Hoe blijft Action zo goedkoop?

Ik haal regelmatig spulletjes bij de Action. Dit kan van alles zijn: van sokken tot meubilair. Alles lijkt goedkoper te zijn bij de Action. Te bizar voor woorden eigenlijk, ze zijn goedkoper dan de Wibra, Xenos of Zeeman naar mijn idee. Zó goedkoop kan toch haast niet? Hoe doet de Action dit?

3 jaar geleden
in: Winkels
2.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Zeer groot inkopen en een kleine marge op de verkoop. Massa maakt geld.
LeonardN
3 jaar geleden
Daarnaast verkopen ze soms ook inferieur spul en ben je goedkoper uit al zou je kwalitatief betere spullen kopen (dit is niet altijd zo).
Amadea
3 jaar geleden
Meestal zijn de dingen heel goedkoop en massaal geproduceerd in een Oost-Europees land.
crispy
3 jaar geleden
Het zijn veelal partijen die ze inkopen. Over een half jaar kan je hetzelfde er niet nogmaals kopen, want dan is het op en komt niet nogmaals.
ronron1212
3 jaar geleden
@crispy geen partijen die gedachte zit er niet achter groot laten produceren en juist veel wisselen van voorraad.
SentWierda
3 jaar geleden
Wat is een prijs? Voor hetzelfde artikel betaal je 3 euro of 20 euro. Is 3 euro dan goedkoop? Nee, 3 euro is een normale prijs.
Dit voorbeeld heeft betrekking op zonnebloempitten. Bij AH (www.ah.nl) 20,53 euro per kilo; bij de Notenshop (www.notenshop.nl) 2,95 euro per kilo. Waarom de zonnebloempitten bij AH zo duur zijn? Omdat ze bij de heel dure cashewnoten mogen liggen. De ene hoge prijs trekt de andere hoge prijs aan. Dat heet marketing.

Antwoorden (1)

Action is zo veel goedkoper dan alle andere aanbieders doordat het op grote schaal direct uit de Chinese fabriek inkoopt (Eerste link)
Daarbij komt, dat in China zeer veel gewerkt wordt met schandalig goedkope en gedwongen kinderarbeid.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Precies, iedereen heeft de mond vol over slavernij, maar dit lijkt niemand te interesseren helaas. De grootste slavernijschreeuwers staan vooraan bij de Action en de Primark.