Is ah eigenaar van bezorgdienst Budbee?

2 jaar geleden
in: Winkelen
1.9K
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag is begrijpelijk want die indruk wordt gewekt. Maar het is niet zo.
Op dit moment worden pakketkluizen in AH-supermarkten gebouwd, op initiatief van drie bedrijven: AH, Bol.com en Budbee.
AH en Bol.com vallen onder Ahold.
Budbee is een Zweeds pakketbezorgingsbedrijf dat eigendom is van diverse Zweedse investeerders: Kinnevik, Stena Sessan, H&M en pensioenfonds AMF. Budbee werkt voor o.a. H&M..

Antwoorden (1)

Nee, AH (Albert Heijn of Ahold) is niet de eigenaar van bezorgdienst Budbee.
Budbee is een Zweeds techbedrijf, met als doel het online shoppen eenvoudiger te maken. Ze hebben een netwerk van pakketkluizen in Zweden, Finland, Denemarken, België en Nederland. Een aantal Zweedse bedrijven, waaronder H&M, zijn investeerder in Budbee.