waarom zijn de labels vaak uit tweedehandskledij geknipt?

Geregeld koop ik tweedehandskledij, maar vind het heel vervelend dat er vaak geen labels meer in hangen. Bv merk, maat, samenstelling, wasinstructie... Die zijn er geregeld uitgeknipt, dus tot aan de naad afgesneden. Dat is heel onhandig, bv de samenstelling zegt toch veel bv hoe moet ik dit kledingsstuk onderhouden. Zelfs in de kringloopwinkels, waar kledij gewoon gratis afgegeven is dus bv een bekend merk geen meerwaarde biedt want de gever krijgt toch geen geld.
Waarom. doen mensen dat?

2 jaar geleden
in: Winkelen
2.9K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik vind labels kriebelen

Het beste antwoord

Labels bieden informatie aan de eerste koper. Zodra die eerste koper kennis heeft genomen van de informatie wordt het label vaak tot de naad afgeknipt - vooral omdat de laatste jaren labels steeds groter/langer worden. Vanwege de Europese regelgeving.
Grote labels dragen niet bij aan het draagcomfort.. Daarom belandt kleding vaak zonder labels bij kringloopwinkels.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die labels irriteren vaak, zeker die lange labels die je tegenwoordig vaak hebt.
2 jaar geleden
Ik knip ze eruit, omdat ze me irriteren, vooral in de kraag