Hoe verkoop je het beste tweedehands boeken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt op Facebook lid worden van de groep Boeken te koop/gezocht. In kringloopwinkels krijg je er een klein bedrag voor. Je krijgt sowieso voor 2e hands boeken vaak maar een fractie van wat ze ooit gekost hebben.

Antwoorden (2)

Wil je ze per stuk verkopen en er zo veel mogelijk voor krijgen, of gaat het om een grote hoeveelheid die je snel kwijt wil? Dat maakt nogal een verschil.

De boeken per stuk verkopen kan via een website als Boekwinkeltjes.nl https://www.boekwinkeltjes.nl/ of ook gewoon Marktplaats.nl of Speurders.nl. Met een grote hoeveelheid boeken kan je terecht bij opkopers, antiquairs of vergelijkbare winkels. Die vind je eenvoudig via Google in jouw woonplaats of daar in de buurt. Een voorbeeld van zo'n winkel is De Slegte: https://www.deslegte.com/.
Boekhandel De Slegte koopt ook tweedehands boeken per stuk in.
Toegevoegd op 27 september 2020 01:58: tekst
3 jaar geleden
Edraket
3 jaar geleden
De Slegte koopt alleen fictie, en boeken die recent zijn uitgegeven.
Geen boeken ouder dan een paar jaar.
Hoeveel jaar precies weet ik niet meer. Even bellen.
SentWierda
3 jaar geleden
Bij een antiquair kun je meestal niet terecht: die handelt vooral in siervoorwerpen. Wel bij een antiquaar: een handelaar die is gespecialiseerd in oude boeken.
Antoni
3 jaar geleden
@Edraket, @SentWierda, dank voor de aanvullingen/verbeteringen!
Schoolboeken kun je vaak via school doorverkopen, gewone boeken ook via sommige boekhandels (bijv. Scheltema).
Je kunt een keer een kraam huren op een rommelmarkt of een boekenmarkt. Via Facebook heb je soms ook buurtsites, of gewoon marktplaats. Of via het briefje op het bord via de supermarkt. Alhoewel dat laatste niet overal meer bestaat. Buurthuizen hebben hier soms ook prikborden voor. Voor grote partijen kun je naar:
https://www.gideonitaliaander.nl/