Moet je voor het halen van sigaretten hulzen/filtjes 18+ zijn?

Hi!

Moet je voor het halen van sigaretten hulzen/filtjes 18+ zijn? Voor die zelfklik sigaretten e.d.

3 jaar geleden
in: Winkelen
4.1K

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor hoef je niet 18 of ouder voor te zijn.

De tabakswet geldt voor tabak en aanverwante producten.

De door jouw genoemde "sigaretten hulzen/filtjes" bevatten geen tabak en zijn geen ook geen dampwaren of voor roken bestemde kruidenproducten en worden dus ook niet aangemerkt als een "aanverwant product".

https://wetten.overheid.nl/BWBR0004302/2020-07-01
"
In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
aanverwant product: elektronische dampwaar en voor roken bestemd kruidenproduct;
"

Een minderjarige mag dus vloei, sigarettenhulzen, filters en dergelijke kopen.