Hoe lang heb je de tijd om je pinpas te pakken?

Beste mensen hoe lang heb je de tijd om je bankpasje te pakken na het pinnen in een pinautomaat in een winkel ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Winkelen
3K
ronron1212
4 jaar geleden
Zolang als je wilt.
crispy
4 jaar geleden
Wat bedoel je met een pinautomaat? Een geldautomaat (die af en toe ook in een winkel staan) of bedoel je de betaalautomaat in een winkel?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er gaat een geluid op het moment dat je de pinpas kunt/moet terugpakken. Dat duurt niet lang - paar seconden. Eerst je pinpas pakken en daarna het geld dat je gepind hebt. wil je ook de bon nog, dan wordt deze na een paar seconden uitgespuugd. In deze volgorde. Dus eerst je pinpas, daarna het gepinde geld en als laatste pak je de geprinte bon ter contrôle van je pinactie bij de GEA.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lang genoeg, anders komt je geld er niet uit haha

Antwoorden (1)

Zowel voor de pinautomaat als geldautomaat is er geen termijn waarbinnen je je pasje moet pakken.

Bij een geldautomaat wordt je bankpas alleen in deze gevallen ingeslikt:
• Net op het moment dat jij aan het pinnen bent, treedt er een storing op in de automaat.
• Je bankpas heeft een defect.
• Er is onlangs sprake geweest van "skimming" bij de betreffende geldautomaat. Bij skimming wordt er door criminelen een apparaatje over de gleuf waar je je pinpas in moet steken, geplaatst. Vervolgens worden al je gegevens plus je pincode gekopieerd op het moment dat jij pint. Vervolgens wordt je hele bankrekening leeggeroofd.
• Om één of andere reden is je bankrekening geblokkeerd
De geldautomaat heeft een speciaal bakje, waarin de ingeslikte bankpassen worden bewaard, totdat een bankmedewerker de automaat komt legen. Je hoeft niet bang te zijn dat nadat je weg bent gegaan van de automaat, deze de bankpas ineens toch uitspuugt.
SimonV