Waarom is google stadia niet gewoon in verschillende winkels te koop?

Ik zie dat google stadia alleen op de google site te bestellen is, en dan moet je vervolgens zonodig een creditcard bezitten. Waarom is dit allemaal zo moeilijk geregeld?

4 jaar geleden
in: Winkelen
3.7K
Ritsuka
4 jaar geleden
Het is nog niet zo lang uit zie ik, ik denk dat winkeliers het eerst afwachten.

Antwoorden (1)

Wat je nu kunt kopen, is de Founders editie, exclusief verkrijgbaar bij Google zelf.

Volgend dit artikel word het ergens in 2020 gratis voor iedereen, waardoor je geen winkel nodig hebt: https://www.bright.nl/tests/artikel/4923536/review-google-stadia-werkt-magisch-heeft-nog-weinig

Als je dus even geduld hebt, kun je het straks gewoon gratis downloaden en er gebruik van maken op een apparaat met Chrome. Dan hoef je alleen te betalen voor de games, of het pro abonnement. Dan zijn er vast wel meer opties voor betalen mogelijk.
Extra info gekopieerd van het artikel:
Om Google Stadia vanaf 19 november te gebruiken heb je een Founders-code nodig. Deze wordt geleverd bij de Founders Edition of Premiere Edition, die naast de code ook een Stadia-controller en Chromecast Ultra bevat. Je betaalt voor de Premiere Edition 130 euro.

Ben je bereid om nog even te wachten, dan hoef je bovenstaande pakket niet te kopen. Ergens in 2020 is Stadia gratis voor iedereen beschikbaar. Dan kun je bijvoorbeeld een oude gamecontroller met je pc verbinden en in de webbrowser Stadia starten.

Als je op je met een Chromecast Ultra tv wil spelen, heb je wel de Stadia-controller nodig. Die wordt later ook los verkocht, mocht je al een Chromecast Ultra hebben.

Games worden los verkocht en kosten ongeveer hetzelfde als in andere (digitale) winkels.
Toegevoegd op 10 februari 2020 05:39: tekst