waar vind ik teddyjassen uit echte wol?

Met Teddy bedoel ik geen schapenvel, maar wol van een schaap dat gebruikt wordt ipv synthetische weefsels. Hiervoor moet dus geen dier te sterven.
Ik heb een lange teddyjas uit echte wol, en zou nu ook een korte willen. Hetzelfde merk als die lange jas nemen gaat niet, ik heb hem op de rommelmarkt gekocht en hij is zelf gemaakt door de vorige eigenaar (of ze heeft hem ergens laten maken) Dus geen label , merk etc te vinden.

4 jaar geleden
in: Winkelen
3.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
je had een online winkel met jassen van alpacawol die online winkel zat in peru en had een vertegenwoordiger in duitsland, dit is zo'n 3 jaar geleden, ben het adres even kwijt maar misschien moet je hier eens op zoeken
liveisgreat
4 jaar geleden
BarbareVos dankjewel

Antwoorden (1)

Bij een schapenboer wordt ook gewoon geschoren, benader een schaapsherder. In Nederland lopen er verschillende door het land. Geen idee of dit ook nog in België het geval is.

Adres gevonden: schaapskooi geschoren wol voor €8,00 per kilo te koop.

Contact
E: info@schaapskooischijndel.nl
T: 06 – 576 673 78

Succes!
Kant en klare teddy-jas bij een winkel, kan je terecht bij de Bijenkorf bv.
https://www.debijenkorf.nl/damesmode/jassen/wollen-jassen

Online is er wel meer te vinden
https://www.only.com/be/nl/on/damesmode/jassen/wollen-jassen/

Niet duidelijk is of dit wollen teddy-jassen zijn:
https://www.wehkamp.nl/damesmode/dames-jassen-blazers/teddy-jassen/C21_1AC_TED/
Toegevoegd op 02 november 2019 23:50: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik vind de min voorbarig.
Waarom?
De vraagsteller geeft aan dat de jas zelfgemaakt is. Er is geen label aanwezig. Hierdoor kun je nooit met zekerheid zeggen dat het materiaal 100% schapenwol is.
De teddyjas waar de vrager het over heeft, is altijd 100% viscose of een mix met wol. De zogenaamde structuur en textuur van deze jassen leent zich volgens mij geeneens voor 100% wol. Vaak wordt dan wel de huid van het dier gebruikt.
Ik vind dit wel een antwoord waar je iets mee kunt.
Aanvulling:
Kijk ook eens bij wollen vest. Deze zijn vaak wel te vinden in 100% wol.
Zelf heb ik ook een vest van 100% wol (Texel: schapen: winkels). Maar dan heb je niet de specifieke teddystructuur.
liveisgreat
4 jaar geleden
nee hoor ik heb een jas die echt helemaal wol is én teddy. het is een oude teddyjas en ik weet zeker dat hij uit wol is.
Ik weet ook dat er nu nog wollen nepbont bestaat, in de vorm van stof aan de meter. Voor knuffels maar ook voor jassen. Hier heb je idd soms mengvormen, maar als er 50% of meer wol in zit, ben ik tevreden.
In afgewerkte vorm vind ik een korte teddy nepbontjas echter niet. Heb me intussen een synthetische gekocht die uiteraard niet warm is, en blijf zoeken. Desnoods maak ik me er vroeg of laat zelf eentje, maar ik vind die teddystof alleen online en dan ben ik nooit zeker van de kleur en kwaliteit. Niet iedereen stuurt staaltjes.
liveisgreat
4 jaar geleden
trouwens, dankjewel Jodokus!