Wanneer belasting betalen bij webshop?

Ik wil graag een webshop beginnen. Nu wil ik alleen nog weten wanneer ik belasting moet betalen over mijn inkomsten. Is dat vanaf een bepaald bedrag?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet vanaf een bepaald bedrag. De Belastingdienst bepaald op basis van diverse factoren (zie links) of er sprake is van ondernemerschap voor de inkomstenbelasting en omzetbelasting in plaats van een hobby.

Ook als je aangifte moet doen heb je natuurlijk recht op heffingkortingen en vrijstellingen waardoor je over de eerste zoveel euro effectief niets betaald. Hoeveel, dat hangt volledig af van je persoonlijke situatie. Zie daarvoor de aangifte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wordt 33! inkomen rond de €2500 per jaar als een hobby gezien?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
33! = een ;)
fisbel
6 jaar geleden
Wat 33! of 33: inkomen betekent is mij niet duidelijk. Als je € 2500 per jaar verdient en géén andere inkomsten hebt is dat bedrag belastingvrij. Globaal tot ruim € 6000 is belastingvrij. Houd er wel rekening mee dat over dit soort (overige) inkomsten er sowieso een ZVW-aanslag volgt. Die bedraagt 5,65% voor 2018. Bij een inkomen van € 2500 is er dus € 0 inkomstenbelasting te betalen en € 141 ZVW-aanslag (als je aangifte zou doen)