Is de betaalmethode 'betaalgemak' van MediaMarkt een optie?

Mijn zus wilt graag een laptop hebben, omdat ze alles bij mij thuis moet komen doen omdat ze er geen heeft. Nu vraagt ze zich af of ze in termijnen kan betalen bij mediamarkt, zitten er financiële eisen aan verbonden (bijv minstens een salaris van 2000?) ? Ze is helaas wel bkr geregistreerd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
geld lenen kost geld, uiteindelijk betaal je meer.

Antwoorden (1)

Alle betaalregelingen van winkels zijn feitelijk gewoon leningen. Daarover moet je dus rente betalen (waardoor het product duurder wordt), en je lening wordt geregistreerd bij het BKR in Tiel. Als je zus daar al geregistreerd staat, zal het ervan af hangen voor welk bedrag zij al schuld heeft of Mediamarkt haar wel of niet deze regeling toestaat. In het algemeen is dit soort aankopen niet slim tenzij je het echt dringend nodig hebt. Spaar liever iets langer zodat je het direct kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze heeft een bkr registratie om een bedrag van 1000 euro, zou dit erg zijn? Ze heeft de laptop wel echt nodig, het is voor haar werk en telkens moet ze naar mij toe komen om dingen uit te printen et cetera. Ze weet dat betalen in termijnen af wordt geraden, maar ze kan het makkelijk afbetalen, ze heeft alleen een potje 'extra' voor belangrijkere zaken dus niet voor een laptop, vandaar het betalen in termijnen.
paulus811
6 jaar geleden
Goed antwoord. Betaalgemak van MM is gewoon een lening van Santander bank met alle regels die bij het afsluiten van een lening komen kijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook belangrijk om te weten bij een betalingsregeling: je betaalt meer voor het apparaat dan het daadwerkelijk gekost heeft.
Ga eens googlen op https://www.computeroutlet.nl/.
Daar heb je vanaf € 125,- een hele goede laptop mèt 24 maanden garantie. Ze installeren Windows (versie veelal naar keuze), een programma voor tekstverwerking (zoals OpenOffice) en Teamviewer (in geval je een probleem hebt en zij het op afstand kunnen oplossen).
Ik heb zelf daar een Dell Latitude vandaan (draait inmiddels al 6 jaar) en 2 mini laptops van HP. Zij verkopen (zakelijke) lease pc's + laptops (beter dan consumenten laptops). ik geef geen honderden euro's meer uit voor een pc of laptop met hetzelfde aantal maanden (of minder) garantie.