Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het doel van "hekjes" bij de supermarkt ?

Bij de ingang van verschillende supermarkten staan "hekjes" die zich automatisch openen als de klant (al dan niet met winkelwagen) de winkel betreedt.
Wat is het doel van deze dingen?

7 jaar geleden
in: Winkelen
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om te voorkómen dat mensen die kant langs met boodschappen de winkel uit zouden lopen. Iedereen moet eerst langs de kassa.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt het is een beveiliging. Maar het staat er ook om klanten te sturen de winkel is ingericht aan de hand van een routing. Dat is de route die klanten meestal lopen. De meeste zijn geneigd om rechts te beginnen en lopen tegen de klok in via de buitenpaden etc.

Andere antwoorden (2)

Voorkomen diefstal. Ander concept is schuifdeuren die alleen opengaan als je van buitenkomt. De uitgang is dan een andere deur.

Anders wordt het te makkelijk winkel in, wat pakken en weer terug door de deur zonder dat je langs de kassa komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb een tijd terug gewerkt in een supermarkt waar ze na de verbouwing deze hekjes weg lieten omdat dat klantvriendelijker zou zijn. Ik herinner me dat klanten het niet goed snapte en langs de verkeerde weg richting de kassa gingen (als ze dan al gingen aftekenen). Na een tijdje zijn de hekjes weer teruggeplaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Jouw antwoord is dus. Zodat de klanten maar op een manier bij de kassa kunnen komen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding