Waar kan je bindringen/bindruggen (per stuk!) kopen die je zonder inbindmachine kan vastklikken?

Ik wil een boekje maken en heb hiervoor dus iets van bindringen nodig..
Nou hoorde ik dat er bindringen (of bindruggen, weet de naam eigenlijk niet eens) zijn die je gewoon open en dicht kan klikken zonder machine..
Alleen kan ik deze dus nergens vinden, behalve op groothandels voor office supplies en dan moet je er gelijk 100 of soms zelf 250 afnemen.. Iemand een idee waar ik dit kan halen? En misschien hoe dit heet haha, aangezien ik niet zeker weet of het nou bindringen, bindruggen of iets heel anders is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben overigens al langs hema, bruna en pipoos geweest, daar geen geluk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
4.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je handig bent zou je kunnen denken aan garenloos binden ofwel lijmen. Is even prutsen maar moet te doen zijn.

Antwoorden (1)

Het enige systeem dat ik ken dat werkt zonder machine - en dat in elke kantoorboekhandel te krijgen zou moeten zijn, dus vreemd dat ze het je niet hebben aanbevolen - zijn de "klemruggetjes". Je koopt ze vaak per stuk of per 10 , gewoon een soort strips waar je een aantal - niet heel veel, ik meen maximaal een stuk of 15 - A4tjes tusen kunt schuiven / klemmen. Daarbij kun je vaak sheets kopen (transparant of gekleurd plastic) om als kaftjes mee te "hechten". Voordeel is dat ze ook weer herbruikbaar zijn.

De officiële naam van deze dingen is "klemruggen". De link is natuurlijk naar een groothandel, maar ik heb ze altijd - en nog regelmatig - gewoon bij de kantoorboekhandel per stuk gekocht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, die hebben ze mij inderdaad ook laten zien in de Bruna, alleen Is dit niet wat ik bedoel.. Wat ik wil maken Is een soort agenda/planner/dagboek achtig boekje en wil dus eigenlijk gewoon van die ringen die ook in veel kant en klare agenda's en notieboeken zitten, spiraal ringen oid. Die klem bindruggen zijn wel handig voor het bij elkaar houden van papieren, maar niet zozeer om in te bladeren en schrijven. Toch bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het alternatief is een gewone ringband, waar natuurlijk ook niks mis mee is. Voor alle oplossingen die je noemt heb je een zeer prijzige machine nodig, waarvan het niet loont als het maar om één boekwerkje gaat. (Zelfs niet om maar 100).
Ik heb een dergelijke ordner / planner met zeven afdelingen gewoon in een ringband, in combinatie met snelhechtermapjes enz. Werkt uitstekend. (Kan ook wel op de tablet, maar op de lange duur gaat er niets boven papier ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met clickbinds zou je met wat geluk wel wat moeten kunnen binden met de hand, maar spul dat voor de machine is, gaat eigenlijk nooit per stuk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Clickbinds als ik dat Google krijg ik wat ik bedoel, van die ringen die je dus gewoon met de hand kan vastklikken..Heb je toevallig enig idee waar deze te koop zijn per stuk? Want ook als ik dat Google krijg ik alleen sites als 123inkt waar je ze per 100 of 250 moet bestellen.. Bedankt voor de hulp in ieder geval