Hoe kan je zo 'verantwoord' mogelijk kleding inkopen? D.w.z. zoveel mogelijk zonder dierlijk materiaal, kinderarbeid-vrij, milieuvriendelijk etc.

Ik ben persoonlijk tegen bont, omdat ik geloof dat dit dieronvriendelijk is (ook als het uit Nederland komt), en dat het milieu er ook niet bepaald blij mee is. Ook draag ik liever niet veel ander dierlijk materiaal zoals leer, wol en dons. En als het kan, zou ik ook graag de garantie hebben dat kleding zonder kinderarbeid geproduceerd is. En natuurlijk zo milieuvriendelijk mogelijk. Zijn er keurmerken hiervoor, bijvoorbeeld keurmerken tegen kinderarbeid, dierenleed e.d.? Of bestaat dat allemaal niet? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (1)

Op de site schone kleding kun je veel info vinden over eerlijke kleding.