Hoe heet zo'n groot bord dat in supermarkten hing waar mensen briefjes met 'gevraagd' e.d. in konden zetten?

9 jaar geleden
in: Winkelen
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Facature toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vermoedelijk bedoel je vacature.
Maar dat is een baan (werk) dat vrijgekomen is en zo'n vacature wordt weleens op zo'n bord opgehangen.

Het beste antwoord

Een advertentiebord...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Blijkens de twee bronnen: “advertentiebord”. Maar als iemand het over een van de advertenties zélf wil hebben, zal die waarschijnlijk de voorkeur geven aan de wat soepeler klinkende samenstelling “prikbordadvertentie”. Dus de term “prikbord” heeft ook ingang gevonden. http://www.levensmiddelenkrant.nl/6566/primeur-voor-digitaal-advertentiebord-bij-ah
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/supermarkt-advertentiebord-wel-briefjes-hangen.237165
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
De term "advertentiebord" is technisch correcter, maar de algemeen gebruikte naam is gewoon "prikbord"

Andere antwoorden (2)

Een prikbord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt geen punaises gebruikt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Toch heet het zo. Plus !
Een mededelingenbord maar je kunt het ookanders noemen.