Zweeds concept store; maar hoe heet het en waar is hij?

Ooit (1 of 2 jaar geleden) zag ik op tv iemand die een soort kringloopwinkel/shopping shop had geopend, waar je als particulier een eigen plekje kon afhuren om daar je eigen spulletjes te verkopen.
Ik ben zeer benieuwd wat de naam hiervan was en waar deze is gevestigd.

Toegevoegd na 32 minuten:
Waar zitten deze winkel nog meer? Ook ergens in omgeving amersfoort/utrecht/zwolle??

10 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

ik denk dat je "jouwmarktkraam" bedoeld. In mijn woonplaats is er ook eentje. Het is een pand waar mensen een eigen marktkraam kunnen opzetten. Voor meer info zie: http://www.jouwmarktkraam.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermoedelijk de Loppisstore in Heerenveen.

Een verrassende winkel volgens een bijzonder concept. De Loppisstore is een sfeervol ingerichte winkel die in feite bestaat uit allemaal kleine winkeltjes in één. Waar je heerlijk kunt rondsnuffelen en inspiratie opdoet. Waar je dingen tegenkomt die je nergens anders vindt, in iedere stijl en voor elke portemonnee. Met eigen gemaakte spullen als sieraden, tassen, kleding en brocante artikelen. Maar ook tweedehands artikelen die eigenlijk te mooi zijn om naar de kringloopwinkel te doen, worden via de Loppisstore verkocht.

Het concept bestaat uit de verhuur van schappen waar mensen hun eigen spullen inbrengen om te verkopen. Eigenares Margriet Kalf heeft het professioneel aangepakt. Samen met haar dochter beheert ze de winkel en regelt alles voor de verkoper. Er is beveiliging aanwezig om te voorkomen dat spullen op ongeoorloofde wijze verdwijnen. De verkoper huurt zijn schap voor een vooraf overeengekomen periode en krijgt na afloop de volledige opbrengst van wat er verkocht is.

Kalf haalde haar inspiratie voor de zaak uit Scandinavië. Wie ooit in Zweden is geweest, heeft ongetwijfeld wel eens een bordje met de term ‘loppis’ langs de kant van de weg zien staan. Loppis is een afkorting van loppmarknad; een ‘loppa’ is een vlo en ‘marknad’ is een markt, een vlooienmarkt dus. Wie zo’n bordje volgt, komt uit bij een particulier die spulletjes verkoopt vanuit zijn achtertuin, garage of de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt.
Amadea
10 jaar geleden
milenaa
10 jaar geleden
Super bedankt, echt precies wat ik bedoelde!
Amadea
10 jaar geleden
Kan degene die op de negatieve duim gedrukt heeft uitleggen waarom hij of zij dat deed? Vraagsteller geeft aan dat het 't gezochte is!