In 1962 is het McDonalds logo ontworpen door Jim Schindler, maar eigenlijk hadden McDonalds eigenaars Dick and Mac McDonald het logo bedacht.
De gele M staat voor blijheid, optimisme en plezier. Het rode voor passie, vastberadenheid, energie en gezondheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rood en geel zijn 'warme' kleuren die ook nog eens een associatie in ons brein oproepen.
Rood wekt lust op, in het geval van McDonald eetlust.
Geel straalt warmte uit en gezelligheid.
Dat haalt mensen makkelijker over om zo'n gelegenheid binnen te gaan.

De kleurstelling is dus heel bewust gekozen en samengevoegd tot een onverwoestbaar imago in beeldmerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
rood is een kleur die agressie opwekt.
maar ook honger. geel is een kleur die vrolijkheid opwekt.
nu komt mac donalds met een groene kleur in plaats van de rode.
dat doen ze omdat de consument denkt dat ma donalds ongezond is. met die groene kleur laten ze zien dat ze mileuvriendelijk zijn....