Kan je iets terug brengen bij de kruidvat en zo ja, tot hoelang na de aankoopdatum?

Ik wil graag weten of je iets kan terug brengen bij de kruidvat het staat namelijk niet op de bon.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
70.4K

Het beste antwoord

Dat ligt aan de reden waarom je het terug wil brengen. Is dat omdat het product kapot is, dan geldt de 'normale' manier van herstel/vervanging en indien dat niet mogelijk is, ontbinding. Daar is niet per se een bepaalde termijn aan gebonden.

Wil je het product echter terugbrengen omdat je het toch niet nodig hebt of omdat je het bijvoorbeeld toch niet mooi vindt, dan is er geen verplichting van het Kruidvat om het product terug te nemen (zie bron 2 bij punt 6). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het Kruidvat het akkoord vindt om de producten terug te brengen om deze reden. De voorwaarden daarvoor staan dan in bijvoorbeeld de Algemene Voorwaarden. Zie daarvoor het antwoord van mijn voorganger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van de site van Kruidvat:

"Ruilen of retourneren van producten kan alleen op vertoon van de kassabon.

Uiteraard kunnen onze Eigen Merk drogisterijartikelen altijd worden geruild of geretourneerd, dus ook zonder kassabon.

Voor elektrische apparaten geldt een aparte garantieregeling. Klik hier."

Wel vreemd, dat er geen termijn bij staat.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik klikte maar zie niks?
Computoon
10 jaar geleden
Als het goed is, wel op de site van Kruidvat...