Waar kan je een medaille niet te duur laten namaken?

Een vriendin en ik hebben samen een internationale wetenschapsprijs gewonnen. De prijs was een gouden medaille (niet echt goud) en een oorkonde voor beiden. We hebben echter maar één medaille gekregen, dus willen we hem ergens laten namaken. Nou zijn we naar een winkel gegaan en die zegt dat het pas kan vanaf €700,-. Dat lijkt mij nogal veel...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
Antoni
10 jaar geleden
Ik raad je aan te overleggen met de wedstrijdleiding. Die weet het beste waar de originele medaille is gemaakt en is misschien wel bereid een tweede te laten maken. Dan weet je ook zeker dat het resultaat lijkt op het origineel. Over wie er voor betaalt, zijn in dat overleg ook afspraken te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou ik inderdaad kunnen doen als de wedstrijdleiding Nederlands was. Het probleem is alleen dat dit jaar de wedstrijd in Bali werd gehouden en dat de wedstrijdleiding dus ook indonesisch is....
Antoni
10 jaar geleden
Die wedstrijdleiding spreekt vast wel Engels! Misschien kan je leraar of lerares helpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het Engels is niet het probleem. De hele wedstrijd was namelijk in het Engels. Het probleem is meer dat het dan vanuit Indonesië ook weer naar Nederland moet komen en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat goedkoop zal zijn....

Antwoorden (2)

Er zijn inderdaad winkels die wedstrijd trofeeën verkopen, daar zou ik je naar toe "sturen", maar ik had zeker geen €700 in gedachten, dat is wel erg duur...

De andere mogelijkheid is meer in de privésfeer: je kent vast iemand die creatief is, een hobbyist dus. Deze persoon zal zoiets wel kunnen, met een beetje fantasie en kennis van materialen kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
€ 700,- is voor het maken van zo'n medaille extreem duur. Het kan zeker goedkoper! Dat kan in iedere sportprijzenwinkel.

Het trefwoord, waarmee je via Google andere winkels kan vinden die dergelijke medailles kunnen namaken, is "sportprijzen". Je kan hiermee online winkels vinden en fysieke winkels.

Verder kan je via de website www.detelefoongids.nl een sportprijzenwinkel vinden in jouw woonplaats of in heel Nederland. Vul daarvoor "sportprijzen" in bij Wat/Wie op die website en de naam van jouw woonplaats of "Nederland" bij Waar.

En natuurlijk: Van harte gefeliciteerd met het winnen van de prijs!