is HB-Rijwielen(www.hb-trading.nl)betrouwbaar met garantie?

De fietsenwinkel HB-Rijwielen te Bergen op Zoom is 'tie betrouwbaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K

Het beste antwoord

In principe heb je niet zo veel te maken met de "betrouwbaarheid" van de garantie van deze winkel. Er is gewoon een wettelijke garantie, en dat betekent b.v. dat als je na 3 jaar door je fiets zakt, je niets te maken hebt met een garantietermijn van 12 of 24 maanden. In dat geval heb je recht op minstens 50% garantie, omdat je er vanuit mag gaan dat een fiets minstens 6 jaar meegaat. (misschien wel langer?)

Deze winkel kan best betrouwbaar zijn, met garantie en service, maar toch vind ik dat de site niet veel goeds belooft. Als je de garantiebepalingen leest, dan stikt het van de uitsluitingen, en het lijkt er bijna op, dat je nooit aanspraak kunt maken op garantie. Het meest vreemde voorbeeld vind ik, dat als je niet halfjaarlijks je fiets voor een onderhoudsbeurt inlevert, je geen enkele garantie meer hebt. Lijkt mij echt onzin, en lijkt een beetje op geldklopperij. Want al die halfjaarlijkse beurten moet je wel betalen en dat is kassa voor de winkel.

Bovendien zit de website slordig in elkaar. Behalve de rare taalfout ("Misbruik van de garantieregeling kan lijden tot declaratie van de gemaakte kosten.") zijn de links "aanbiedingen" en "gebruikte fietsen" helemaal leeg.

Ik zou een fiets nooit online kopen. Als je per se daar een fiets wilt kopen, ga er dan eens langs, en maak een praatje. Vraag eens uitdrukkelijk hoe het zit met die garantievoorwaarden en vraag vooral eens hoe het zit met de wettelijke garantie. Afhankelijk van hoe deze winkel reageert, kun je alsnog besluiten wel of niet met deze winkel in zee te gaan. In het gunstigste geval is het een prima winkel met hart voor de klant, maar hebben ze geen barst verstand van garantiebepalingen en het opzetten van een goeie website.
Succes!