mijn moeder dwingt me om NIET in te zamelen voor de voedselbank. maar dat wil ik wel, en het telt voor mijn MaS. wat moet ik doen?

ik heb dus afgesproken met een goede vriend van mij om de bij de AH in de dichtbijziendste winkelcentrum op 23 december van 9 tot 5 in te gaan zamelen (met 1 uur pauze) voor de voedselbank. ik krijg hiermee wel 7 van mijn 36 uren voor mijn maatschappelijke stage van dit schooljaar!

maar mijn moeder is dus bang (we zijn moslim) dat bepaalde familieleden me zullen zien, en ze is bang dat ze (nogal zacht uitgedrukt) erover gaan roddelen en liegen. en dan zegt ze dat we''de rest van onze leven'' ermee worden achternagezeten. maar dit wil ik echt doen!
dus na een half uur ruziën gaf ze mij 2 keuzes.
1. ik vraag of ik iets anders kan doen aan mijn mentor, omdat mijn ouders ''het liever niet willen'', of meld me misschien ziek op de dag zelf.
2. ik ga toch, en dan ''schaad ik m'n moeders vertrouwen ernstig.'' ''ze zou me dan echt verkeerd hebben ingeschat.''

ik wil dit dus echt wel doen, het lijkt mij ook wel leuk, en ik weet dat mijn moeder wat overdrijft, maar ik wil niet dat ze me de volgende 2 jaar op mn kop blijft zitten zeuren, ik weet hoe ze in elkaar zit...

zal ik gaan of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kan het mis hebben maar is het bij de islam ook niet een deugd de armen te helpen? Kannje moeder niet uitleggen waarom je het doet? Klinkt meer asof je moeder het probleem heeft. Ik zou wel gaan maar een winkel in een andere stad voorstellen

assalamu alaikum. Ik ben ook vader van 2 kinderen 16en12 volgens mij je heeft nix verkeerd gedaan en dat is echt goed mensen om te hulpen ik ben helemaal met uw eens.maar je moet verklaring aan uw moeder de goede moslem moet anderen hulpen dat is de verklaring van Quran (maar rustig met haar praten zonder ruzie )als ze niet tevreden hoef je dat niet doen. groetjes en succes

Om te beginnen, ik zou het niet stiekem doen. Eerlijkheid duurt het langst. Probeer je moeder nog eens uit te leggen wat je gaat doen, en hoe leuk je dit vindt. Geef aan dat het ook belangrijk is voor school. Je hebt iedereen hier op gv kunnen overtuigen met je verhaal, je moeder kun je vast ook overtuigen! Mocht je moeder het echt niet willen, dan zou ik je adviseren om toch iets anders te doen. Ik denk namelijk dat je moeder het dan niet wil, omdat het dan ook echt niet kan volgens haar. Ze zal zo wel haar redenen hebben. Iedereen heeft er natuurlijk een andere kijk op, en dan vind ik bij deze dat je naar je moeder moet luisteren. Hoewel ik persoonlijk denk dat je je moeder wel kan overhalen! Succes in ieder geval!

Familie technisch gezien zou ik het absoluut niet doen!!!! Misschien kan je een t-shirt aandoen dat je voor de voedselbank loopt en zo je moeder tevreden kan stellen dat je je familienaam gaan schande aandoet. Succes

Wat je kan doen is: 1. Bij een andere winkel gaan inzamelen, waar je familie en/of kennisen niet komen. 2. Je moeder uitleggen waarom je dit doet en eventueel je kennisen en/of familie vertellen wat je gaat doen, zodat ze niet raar opkijken. 3. Shirt vragen bij de voedselbank, waarop wordt verteld dat je van de voedselbank bent. 4. Een andere opdracht vragen aan je mentor, waardoor je veel problemen voorkomt. Hopelijk help ik je met dit antwoord! Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100