Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt de Zalando CO2 compensatie terugbetaald?

Bij Zalando kan je €0,25 extra betalen en dan wordt je bestelling milieuvriendelijker verpakt. Ik ga mijn pakketje echter retour doen. Krijg ik dan ook die €0,25 terug?

Amadea
2 jaar geleden
Daarmee wordt toch niet ongedaan gemaakt dat er milieuvriendelijker verzonden is? Beter nog voor het milieu zou zijn als je alleen spullen koopt die je wilt hebben...
Thecis
2 jaar geleden
Grote + voor deze reactie.
tinus1969
2 jaar geleden
Ook van mij plus voor Amadea.
Pieterke
2 jaar geleden
Ook van mij een plus voor Amadea.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Alleen de kosten van je artikel krijg je terug. De evt. bijkomende verzendkosten niet.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Vraag gaat niet over verzendkosten (die je overigens alleen betaalt bij de avond/express verzending) maar over de CO2-compensatie. Ook die krijg je niet terug bij retourzenden.
Nee, dat zou ook niet logisch zijn.

Je kiest ervoor 25 cent extra te betalen "om de CO2-uitstoot die veroorzaakt wordt door het verzenden, verpakken en eventueel retour zenden van je bestelling te kunnen compenseren. ... Het geld gaat naar CO2-verminderingsprojecten in Colombia, Ethiopië, Panama, Oeganda en Indonesië."

Het is dus niet zo dat je 25 cent extra betaalt en daarvoor een ander soort verpakking krijgt die je vervolgens terugstuurt. De verpakking en verzending is hetzelfde als bij klanten die geen 25 cent extra betalen. Alleen kies jij ervoor om een (heel erg) klein bedrag te doneren zodat Zalando elders in de wereld iets goeds kan doen voor het milieu, ter compensatie van het op en neer sturen van pakketjes.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding