Is PayPal echt veilig als je alles goed hebt gedaan?

Ik heb zojuist op een franstalige website een product gekocht, en betaald via PayPal. Nadat de betaling was bevestigd en ik terug werd gestuurd naar de webshop, stond er een heel raar e-mailadres en rare naam (Chinees). Mijn eerste indruk was dat alles wel oké was. Na lang Googlen over de reputatie van de site en zoekwoorden zoals "scam" erbij, blijkt nu dat er tóch wat dingen fout zijn...
Ik koop normaal niets in het buitenland. Maar stel dat ik uitga van het ergste, bijvoorbeeld dat het product niet geleverd wordt, of dat ik iets heel anders krijg (een doos stenen...).
Wat dan?

2 jaar geleden
1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Dan heb je pech gehad.
tinus1969
2 jaar geleden
Paypal gaat alleen over de (veilige) betaling, niet of de webshop verder te vertrouwen is.

Antwoorden (1)

Ja als jij een product besteld hebt, betaald hebt en het niet ontvangt dan is PayPal "veilig" of beter gezegd ze stellen bescherming te geven tegen het nooit ontvangen van een product.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection
Bestelling nooit ontvangen?
Voor dat paar schoenen of dat concertkaartje waar je verlangend naar uitkeek, maar dat niet werd bezorgd, kun je je geld terugkrijgen.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
+ Begrijp de min niet. Als je de vraag leest “Is PayPal echt veilig als je denkt alles goed te hebben gedaan?”, is het antwoord ‘nee’.
Als je niet door hebt gehad dat de verkoper de betaaloptie “Vrienden en Familie” heeft gebruikt, worden de kosten niet door Paypal vergoed.
https://www.paypal.com/uk/smarthelp/article/what-is-the-seller-protection-policy-and-what-items-aren%E2%80%99t-covered-faq1156