Waarvoor dienen sites zoals "Beslist" eigenlijk?

Als ik iets zoek (bv nu: zwarte onderrok katoen) dan krijg ik bij de eerste zoekresultaten vaak "Beslist". Op zich wel handig maar voor iemand uit België ook weer niet zo heel handig, want ik wil natuurlijk wel resultaten uit België in de eerste plaats (wegens de verzendkosten). Maar bon.
Erger is het als ik zoek met "afbeeldingen". Als ik dan zo een afbeelding van "Beslist" open, dan gebeurt het dat die afbeelding die ik opende nergens meer te zien is. Ik krijg dan wel (in dit voorbeeld) zwarte onderrokken te zien, maar er staat nergens degene die ik gekozen heb via afbeeldingen.
Nu mijn vraag: wat precies is het doel van sites zoals "Beslist"? Want het is toch niet zoals bv bij Bol.com, waar je ook resultaten krijgt maar daar kan je wel bestellen.

1.5K

Antwoorden (1)

Ik weet eigenlijk niet welke websites je verder bedoelt naast beslist.nl. Daarom beantwoord ik je vraag alleen over die website.

In 2005 was het doel van de oprichter van de website beslist.nl, Kees Verpalen, om het mogelijk te maken om alle producten die online verkrijgbaar zijn te vergelijken op prijs. Reden hiervoor was dat de tot dan toe bestaande prijsvergelijkers op internet zich vaak beperkten tot producten met een stekker. Omdat de markt in de loop van de jaren is veranderd en prijzen van verschillende partijen steeds dichter bij elkaar liggen, profileert beslist.nl zich sinds begin 2017 niet meer als prijsvergelijker, maar als online winkelcentrum. Consumenten kunnen producten nu via beslist.nl bestellen bij de aangesloten webshops.

Soms is informatie op een website of bij de hits van een zoekmachine achterhaald: dat kan bij iedere website gebeuren.

Overigens bestaat beslist.be ook, naast beslist.nl.