Moeten we voor de domeinnaam 'nl.banggood.com' Invoerrechten/btw betalen?

3 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Afhankelijk van prijs en soort artikel kan het zijn dat je btw en invoerrechten moet betalen.
Ook voor dit Chineze troep (omdat website in Nederlands is en prijzen in euro veranderd niets aan waar het weg komt).

Antwoorden (2)

Als je de domeinnaam van een ander overneemt. is het een verkoop. dus dan wel 21% btw.
Ook als je een domeinnaam zelf aanmaakt, zit in de prijs 21% btw.

Invoerrechten moet je pas gaan betalen, wanneer je goederen vanuit t buitenland aanschaft.
3 jaar geleden
Die webshop is gewoon eigendom van de Chinese webshop, alleen in het Nederlands vertaald. Of je BTW en invoerrechten moet betalen? Alleen voor aanschaffingen boven de 22 euro. Maar het merendeel van de pakketjes van boven de 22 euro slipt door de controle heen en dan betaal je niets.
Dat gaat allemaal veranderen op 1 juli 2021. Dan moet iedereen in Europa BTW en invoerrechten gaan betalen, ook onder de €22. Dat moet de webshop afdragen aan de respectievelijke landen, dus alles wordt duurder daar.