Hoe zit het met sigaretten bestellen en laten leveren door DHL?

zou het mogelijk zijn mijn sigaretten te kopen in Duitsland en ze te laten leveren door DHL? Of is dit om problemen vragen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
17.6K

Antwoorden (2)

Dit is verboden, omdat er dan in Nederland geen accijns is betaald.
3 jaar geleden
liveisgreat
3 jaar geleden
ik rook niet dus koop geen sigaretten, dus gewoon ter info... mag men dan ook geen sigaretten meebrengen uit een ander EU land? Die "unie" is toch maar zeer betrekkelijk...
SimonV
3 jaar geleden
+ Belastingdienst zet je hierbij wel op het verkeerde been: “Koopt u iets binnen de Europese Unie (EU)?” Dan hoeft u niets extra’s te betalen voor de invoer van uw pakket.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop Wanneer u als particulier van het ene EU-land naar het andere reist, mag u zoveel kopen en meenemen als u wilt, maar alleen voor eigen gebruik, niet om door te verkopen. Heffingen (btw en accijnzen) zijn inbegrepen in de prijs die u betaalt, dus u hoeft in een andere EU-lidstaat verder geen heffing meer te betalen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/carry/alcohol-tobacco-cash/index_nl.htm
tinus1969
3 jaar geleden
@liverisgreat:
"mag men dan ook geen sigaretten meebrengen uit een ander EU land?"
Zie voor de regels hier (4 sloffen, dus): https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-tabak-meenemen-binnen-eu
Dan vraag je om problemen.

Als je tabak besteld, ook binnen de EU, moeten er Nederlandse accijnszegels op zitten.
Bestel je in Duitsland, België etc dan is dat bijna nooit het geval.

In de praktijk betekent dit dat de webshop de bestelling zal annuleren, de douane alles in beslag neemt.

Wil je echt besparen, ga een dagje naar Duitsland. Wél even wachten tot corona weer rustiger is.
Voor eigen gebruik kun je dan tabak halen.
Het loont ook om tevens in Duitsland naar de supermarkt, slager, slijter en drogist te gaan.
Wellicht kun je ook voordelig tanken.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/mag_ik_sigaretten_of_andere_tabak_kopen_op_internet