Wat is Relais Colis (Vinted) en waarom retourneert dit bedrijf een pakketje wat ik besteld heb?

Op Vinted heb ik iets gekocht, met als verzendoptie Mondial Relay. Nu staat er bij de informatie van het volgen van het pakketje dat het verzonden wordt via Relais Colis. Ik kan nergens vinden waar het bezorgd wordt en als ik het pakketje volg, staat er in het frans dat mijn pakketje geretourneerd wordt naar de verkoper. Als ik bij de chat op Vinted kijk staat er echter dat mijn pakketje nog onderweg is. Wat is Relais Colis en waarom retourneren ze een pakketje zonder mijn toestemming?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Picture for question
41.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hi, ik heb nu precies hetzelfde probleem. Hoe is het bij jou afgelopen? Heb je het pakketje wel ontvangen?

Antwoorden (3)

Votre Relais Colis betekent: Uw Relay Pakket
Ik heb geen idee waarom het teruggestuurd word maar ze zijn op het moment heel erg aan het klungelen met de internationale postpakketten.
correctie: Er staat dat de adresse de livraison (afleveradres) uw relais colis is.
En een Relais Colis is een afhaalpunt voor pakketpost.
Dus omdat jouw huisadres onbekend is als Relais Colis punt gaat het waarschijnlijk terug naar de afzender.
Toegevoegd op 09 december 2020 15:01: tekst
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Kunt u mij uitleggen waarom ze niet het Mondial Relay afhaalpunt hebben gekozen zoals ik van te voren aan kon kiezen? Ik moest namelijk van te voren een afhaalpunt kiezen. :)
grasmaaier
3 jaar geleden
Als je wel gewoon een afhaalpunt hebt gekozen weet ik ook niet waarom het daar niet geleverd kan worden.
Is het afhaalpunt misschien gesloten door de corona maatregelen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb ook iets besteld en relais colis zij dat het wordt teruggestuurd naar de verzender dus toen had ik Vinted een berichtje gestuurd en hun zijden dat het pakketje is overgedragen naar homerr komt het dan nog aan
Zelf verkoop en koop ik ook geregeld spullen (veelal kleding) via Vinted.
Ook Mondial Relay gebruik ik vaak als ophaalpunt. Veel mensen uit Frankrijk vragen of ik wil verzenden met Mondial Relay (van punt naar punt).

Je weet vast ook dat Vinted alleen een tussenpersoon is.
De verkoop gaat tussen jou en de verkoper.

Mondial Relay is wel betrouwbaar. Alleen zijn er momenteel veel problemen door Corona.

Als ik deze status bekijk (afbeelding), is jouw pakket inderdaad geretourneerd aan de verkoper.
Verder ziet alles er prima uit: Er staat: Volg uw pakket. Dat het om 1 pakketje gaat, met het traceernummer, dat is aangemeld op 2/12, en dat het bezorgd wordt op jouw afhaalpunt.

Waarom het dan terug is gestuurd?
Enkele oorzaken:
Indien een pakketje te lang blijft liggen op 1 punt (bijvoorbeeld het punt waar de verkoper het heeft afgegeven) wordt het teruggestuurd naar de verkoper (meestal huisadres). Dit adres staat op de bon die op het pakje wordt geplakt.
Het pakketje is beschadigd en wordt weer teruggestuurd naar de verzender.
Jouw afhaalpunt is niet juist opgeslagen, is gesloten.....
Allemaal eventuele redenen.

Wat je kunt doen.
Op de site van Vinted, kun je zien waar het pakketje gestrand is.
Stuur de verkoper een berichtje.
Zoek contact met Vinted (is een i waar je op kunt klikken), schrijf een mail, antwoorden altijd.

En...wees gerust, de koper wordt beschermd door Vinted. Je krijgt altijd je geld terug.

Heb je vragen, laat het weten.
Ben echt al redelijk lang actief op Vinted.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Hoi! Bedankt voor uw antwoord!
Ik heb uw advies opgevolgd en Vinted zegt het volgende: ''Your order’s status shows that the parcel is still on its way to you. To find the latest tracking updates, go to the conversation with the seller and press “Track parcel”. If Relais Colis tracking information shows that your parcel is being returned to the seller, please do not worry! This update also means that the parcel is being forwarded to Homerr and will be delivered to you as soon as possible. Please keep an eye on further tracking updates.'' Snapt u misschien waarom er wordt gezegd dat er nu opeens met Homerr wordt verstuurd? Groetjes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jeetje, nee.
Homerr is een andere optie als Mondial Relay.
Waarom ze nu opeens praten over Homerr is een raadsel.
Heb je zeker Mondial Relay gekozen of misschien toch Homerr? Wat goed dat je bij Vinted hebt aangegeven dat de verzending niet soepel verloopt.
Zij weten er nu van. Ik zou als ik jou was nog even wachten.
Als het pakje aankomt bij MR of Homerr krijg je sowieso een mailtje. Wat ik wel weet:
Mijn dochter heeft een pakje verstuurd (Vinted) met Homerr naar een afhaalpunt in Frankrijk.
Haar pakje is ook op een ander adres afgegeven als aangemeld. In Frankrijk loopt het door Corona totaal niet soepel. Wat je nog zou kunnen doen (naast even afwachten), is de verkoper ook een berichtje sturen. Vraag dan wat hij of zij ziet bij de status van het pakje. Succes. En laat gerust weer iets horen.
En, geld terug doen ze altijd indien je niks ontvangt. Groetjes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Homerr is groen.
Mondial Relay rood.
Zou je toch niet Homerr gekozen hebben? Op jouw verzendstatus is de tekst ook groen. Op de status zie je ook niet van wie de tracking afkomstig is........
Ik ben benieuwd wat er nou gebeurt is heeft u het pakket alsnog ontvangen of is het pakket inderdaad geretourneerd. Heb namelijk precies dit zelfde probleem
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Blijkbaar was er niets aan de hand. Volgens Vinted was er niets aan de hand en werd mijn pakketje gewoon meegegeven door een andere bezorger waardoor de track en trace door de war liep. Ik snap niet hoe of waarom, maar uiteindelijk kreeg ik gewoon het berichtje dat mijn pakketje er was, dus dat zal waarschijnlijk ook gewoon zo zijn jou jou :)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb dit ook! Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten? En kreeg je in de tussentijd nog een update dat het pakket in NL was aangekomen of pas bericht toen je hem kon afhalen? Alvast bedankt!!