Mijn pakket is beschadigd. Wie is hiervoor verantwoordelijk?

Ik kom net thuis en zie mijn pakketje liggen die na opening beschadigd blijkt. Het is een sportlegging die helemaal uitgerekt is. De naden hangen ook losjes. Het lijkt wel alsof iemand de legging eerder heeft gepast, er zitten ook allemaal vlekken op. Wie kan ik hiervoor aanklagen? Ik wil mijn geld terug.

Weet jij het antwoord?

/2500

In de regel is de consument nooit verantwoordelijk voor de heenzending. De webwinkelier is verantwoordelijk dat het pakketje goed bij de consument aan komt. Raakt de bestelling onderweg toch beschadigd, dan moet er door de webwinkelier een oplossing aangeboden worden aan de consument. Wellicht dat de webwinkelier de schade later kan verhalen op de vervoerder, maar hier heeft de consument niets mee te maken. De consument mag dan ook niets merken van een eventueel geschil tussen de webwinkelier en de bezorger. Juridische basis risico verzending De juridische basis hiervoor ligt in het Burgelijk wetboek en wel in Boek 7, Artikel 11. In dit artikel lezen we het volgende: Artikel 11 1. Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen. 2. In geval de koper een vervoerder aanwijst en de keuze voor deze vervoerder niet door de verkoper wordt aangeboden, gaat het risico over op de koper op het moment van ontvangst van de zaak door de vervoerder. Ik zou dus even contact opnemen met de webshop en uitleggen wat er aan de hand is. Je kunt het pakket retour sturen en vragen of je je geld terug mag.

Bronnen:
https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-ve...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100