Mag je als verkoper van bol.com een pakket zelf afleveren bij de klant?

Stel je klant woont in de buurt of je reist veel en komt langs de plaatsen waar je klanten wonen, mag je dan je pakketten zelf afleveren. Het gaat overigens alleen om post dat door de brievenbus past (boeken etc.), dus er hoeft niet worden aangebeld bij de klanten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Antoni
3 jaar geleden
Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar via de website Boekwinkeltjes.nl https://www.boekwinkeltjes.nl/ kan je je boeken ook verkopen, mocht je een andere verkooproute willen hebben! Bij Boekwinkeltjes.nl moet je het afleveren bij de klant sowieso zelf regelen.
ronron1212
3 jaar geleden
Er zullen weinig verkopers lopen bij bol een online webshop
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt beter op een andere manier proberen je spullen te verkopen want Bol.com houdt een percentage van de opbrengst in, het zgn. Bemiddelingspercentage.
Bij Marktplaats bijv. kun je de opties Verzenden en Ophalen aanvinken. Dan kan degene die de koop doet het bij jou ophalen. Dan kun je zelf met de koper afspreken dat jij het bij hem in de brievenbus doet.
Verder zijn er meerdere sites op Facebook waar je boeken of andere spullen te koop aan kunt bieden. Die houden geen bemiddelingsbedrag in.
Pieterke
3 jaar geleden
@ronron12. Dat zal je nog tegenvallen. Hoe vaak zie je niet staan : alleen 2e hands te kopen"? Dat zijn best vaak particuliere verkopers. Ik ben zelf ook jarenlang verkoper bij Bol.com geweest. Ben ermee gestopt omdat Bol.com best veel Bemiddelingspercentage vraagt.
ronron1212
3 jaar geleden
@Pieterke dan heb je het over mensen die via bol verkopen daarom zijn het nog steeds geen verkopers Maar aanbieders.
Pieterke
3 jaar geleden
@ronron1212: Zij worden door Bol.com zelf verkopers genoemd. Ik heb zelf ook jarenlang via een verkoopaccount spullen bij hen verkocht.
ronron1212
3 jaar geleden
@Pieterke er is niemand bij bol die persoonlijk contact heeft om een product te verkopen alles gaat online. Hoe er intern bij een bedrijf over aanbieders op hun site wordt gepraat ja dat is aan hn.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Ja hoor, dat mag. Iemand koopt iets van jou, betaalt het bedrag. Jij krijgt het adres, en ziet dat het vlakbij jou is, of dat je er geregeld vlak bij komt. Als je toevallig in de dagen na de bestelling weer in de buurt komt, kun je je boek zelf afgeven / in de brievenbus doen.

Antwoorden (1)

ik zou niet weten waarom niet. bij gewone post wordt er geen ontvangstbewijs getekend, bij jou ook niet. geen verschil dus