Wat kan je doen als een groot bedrijf online aankopen niet uitlevert na betaling? Ik heb betaalt met Ideal.

Ik heb een stofzuiger besteld bij Dyson.nl
Tot mijn verbazing wordt deze maar niet uitgeleverd.

De klantenservice is niet bereikbaar. Mail wordt niet op gereageerd. Ruikt als een aankomend faillissement, alleen kan ik daar nog niets over vinden.

Ik schrik hier best wel van, omdat ik van een bedrijf als Dyson niet verwacht had dat deze zo met klanten om zou gaan.

Maar heb ik gewoon pech?
Of is er een instantie die ik kan benaderen?
Het gaat om €350,- en ik heb daar eigenlijk enorm de pest over in.

1.6K
LeonardN
3 jaar geleden
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat het om een faillissement gaat.
Lijkt er op dat het al sinds 2017 klachten regent:
https://nl.trustpilot.com/review/dyson.nl?page=10
ronron1212
3 jaar geleden
Er is met het bedrijf niets aan de hand. In het weekend zijn ze gesloten en beantwoorden ze geen telefoon of email. Bel en mail je wel het juiste adres?
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 Er lijkt echt wat anders aan de hand te zijn, 80% van de reacties op trustpilot zijn uiterst negatief vooral over de bereikbaarheid, ook bij radar wemelt het van de klachten vooral over de bereikbaarheid:
https://radar.avrotros.nl/forum/huishoudelijke-apparatuur-f38/organisatie-dyson-landelijk-nl-niet-bereikbaar-t194500.html
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@ronron1212
Ik heb niet van het weekend gebeld. Maar vanmorgen weer 2 uur in de wacht geen melding van hoe lang je moet wachten. Mail beantwoorden ze niet. De live chat: "page not found" Nee daar gaat echt iets niet goed.
LeonardN
3 jaar geleden
De live chat staat ook niet meer als mogelijkheid op de supportpagina, ik denk dat men die bewust dicht heeft gegooid.
paulus811
3 jaar geleden
De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Je krijgt de melding dat het 'te druk' is, wat lariekoek lijkt te zijn. In mijn geval reageerden ze wel snel via hun Facebook pagina, dus ik zou daar vragen waar de stofzuiger blijft. Wellicht vragen ze om een persoonlijk bericht, maar ook daar reageren ze snel op (in mijn geval dan...)
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Paulus, dat heb ik ook al geprobeerd :-(
Maar ik krijg geen reactie. En ik ben toch netjes gebleven.

Antwoorden (2)

Het beste is je geld terug te vragen.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.

Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december).
(check de site voor de mogelijke opties en adviezen die het best bij jouw situatie passen)

Blijf dit proberen via alle mogelijke wegen, soms wordt een bericht op een bepaald platform eerder opgepikt.
https://www.dyson.nl/support/journey/contact-us

Sociale media
Twitter: @askdyson
YouTube: youtube.com/dyson
Facebook: facebook.com/askdyson

Mail: owner.support@support.dyson.nl

Gespecialiseerde ondersteuning 0800-0206203

==

Als dat allemaal niet werkt kan je er juridisch werk van maken:
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/

(vorige stappen zijn dan al mislukt)
Stap 4
Overeenkomst ontbinden en schadevergoeding eisen
Krijgt u geen reactie? Of houdt de andere partij zich nog steeds niet aan de overeenkomst? Dan is hij ‘in verzuim’. Vanaf dat moment kunt u de overeenkomst ontbinden en een schadevergoeding vragen.

Ontbinden
Ontbinden betekent betekent dat u de overeenkomst terugdraait. De afspraken gaan dan niet meer door. U moet bijvoorbeeld het product terugsturen. En de ander moet het geld teruggeven dat u al betaald heeft.

U kunt de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij het belangrijkste deel niet nakomt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst.

Schadevergoeding eisen
Heeft u schade doordat de ander zich niet aan de overeenkomst hield? Dan kunt u een schadevergoeding vragen. Dit kan tegelijk met het ontbinden van de overeenkomst. Of gebruik onze voorbeeldbrief schadevergoeding vragen.

Stap 5
Ga naar de rechter
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een rechtszaak starten als:

u de andere partij wil dwingen om zich aan de overeenkomst te houden
de andere partij niet meewerkt aan ontbinding van de overeenkomst
de andere partij de schadevergoeding niet wil betalen
Hiervoor start u een dagvaardingsprocedure bij de kantonrechter. Dit kost geld. Bekijk daarom eerst of het u dat waard is.
3 jaar geleden
In de Bijenkorf werkt een vertegenwoordiger van Dyson. Als je een Bijenkorf in de buurt hebt, misschien even langsgaan? Hopelijk kan die vertegenwoordiger makkelijker het probleem oplossen dan jijzelf? Hij moet voor tevreden klanten zorgen.
Na een beetje surfen op internet zie ik dat deze vertegenwoordigers ook werkzaam zijn in de Media Markt. Zij zijn niet in dienst bij de Bijenkorf en Media Markt, maar zij zijn rechtstreeks werknemers van Dyson en zij kunnen ook bellen met Dyson. Hopelijk werken ze mee, want ze kunnen zeker contact leggen.
Toegevoegd op 28 september 2020 11:27: tekst