Waarom heeft een afhaalpunt mijn documentnummer nodig?

Net een pakket afgehaald, waarom heeft de winkel mijn document nummer nodig? Dit krijgt de afzender toch niet te zien

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Om daarmee zekerheid te hebben dat jij het recht hebt om dat pakket mee te nemen. Want een ander persoon weet dat nummer niet.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus gewoon om te checken of ik het echt ben?
gvrox
3 jaar geleden
Hoe krijgt het afhaalpunt die zekerheid dan ? Voor zover ik weet hebben ze geen toegang tot de database met gegevens over identiteitsbewijzen (maar goed ook).
Het afhaalpunt kan niet checken of je het recht hebt om dit pakket af te halen aan de hand van het documentnummer. Het is juist bedoeld om achteraf, in het geval de rechtmatige geadresseerde het pakket niet heeft ontvangen, te achterhalen wie het dan wel heeft afgehaald.