Hoe kan ik een oplichter op Marktplaats vinden?

Ik ben net opgelicht op marktplaats. De oplichter doet het bij veel anderen want zijn advertentie staat er nog, ik heb gereageerd met een ander account op die advertentie, dus nu heb ik weer contact met de oplichter en wil ik mijn geld terug.

Hoe kan ik nu weten waar hij zich bevind, zodat ik naar hem toe kan om mijn geld op te halen?

Ik heb een bankrekening waarop ik het geld heb gestort.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Als je een telefoonnummer hebt (kan vermeld zijn bij de advertentie), zou je die op internet kunnen intypen. Misschien heeft de persoon een bedrijf. Is het niet zo dat je bij het overboeken een naam moet intypen en dat dan de bank kijkt of deze naam matcht met het rekeningnummer? Heb je daar iets moeten invullen? En wat het een match? Dan heb je ook een naam denk ik
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heb wel een naam alleen die bestaat niet
Edraket
3 jaar geleden
Iedereen die is opgelicht op marktplaats wil zijn geld terug. Als het terugkrijgen van geld makkelijk zou zijn, dan waren er niet zoveel Marktplaats oplichters. Die oplichters blijven bestaan omdat het terugkrijgen van geld onmogelijk is. Je geld ben je kwijt.
Hopelijk heb je er iets van geleerd.
Castle
3 jaar geleden
Een juridische procedure op te starten. Er is namelijk sprake van een onverschuldigde betaling dus degene aan wie je het geld hebt overgemaakt is wel degelijk wettelijk verplicht om het je terug te betalen. Uiteraard is zo’n procedure niet gratis, je hebt immers een advocaat nodig voor je stap naar de rechter. Bedenk je dus goed of het geldbedrag dat je probeert terug te krijgen hoog genoeg is om de kosten te dekken.
Edraket
3 jaar geleden
@Castle
Tegen wie moet je die juridische procedure opstarten als je geen NAW-gegevens hebt.

Antwoorden (1)

Heb je een e-mail? Google eens op het bankrekeningnummer / naam. Wellicht komt daar iets uit. Marktplaats al op de hoogte gebracht?
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@Willem naam bankrekening google????????