Slijten de zolen van schoenen/laarzen van het merk Sorel snel?

heb een paar mooie laarzen gezien van het Canadese merk Sorel, die ik wil bestellen, maar lees af en toe in engelse reviews dat de zolen nog al snel slijten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

De laarzen van Sorel hebben zolen die zijn bedoeld voor sneeuw. Om niet uit te glijden op gladde ondergrond is een zachter soort rubber gebruikt. Dat zachte rubber loopt wel lekker op een verharde ondergrond (straat of stoep) maar slijt inderdaad wel sneller dan de zolen van schoenen of laarzen die zijn bedoeld voor zo'n harde ondergrond.

Wil je de laarzen vooral gebruiken om in herfst en winter mee door het bos te wandelen (op zachte ondergrond) dan zullen de zolen veel minder slijten dan wanneer je er mee over straat of stoep gaat lopen.
3 jaar geleden
Castle
3 jaar geleden
+ Daarnaast vergeten mensen ook wel eens dat er schoenmakers zijn die een nieuwe zool kunnen plaatsen. Dit is veelal goedkoper dan een nieuwe aanschaf van schoenen. Ik weet niet of deze 'zachte' zolen heeft maar vragen staat toch vrij?