Hoe zit het met extra kosten aliexpress?

Ik heb een bestelling op aliexpress van 3 producten, totaal 50,- euro.

Heb ik dan extra kosten? Ik heb gelezen dat je boven de 22 euro BTW moet betalen.
Als ik de producten los van elkaar bestel.
Heb ik dan geen extra kosten?
Los van elkaar zijn ze minder dan 20 per stuk

3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Als je los van elkaar besteld heb je geen extra kosten Let wel op dat het verschillende leveranciers zijn ,dus bij verschillende winkels bij Aliexpress, anders kunnen ze het alsnog als één pakket verzenden. Of eerst het een laten verzenden en later het andere nog bestellen. Het klopt dat je tot en met € 22 (productkosten +verzendkosten !)geen invoerrechten of BTW hoeft te betalen van zendingen buiten Europa.Kom je daar boven betaal je niet alleen BTW over de kosten van het product maar je betaald ook BTW (21%) over de verzendkosten plus de inklaringskosten (van 10 á13 Euro) Invoerrechten betaal je pas bij meer dan € 150. Het kan je dus veel geld schelen als je onder de € 22 blijft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Commodore
3 jaar geleden
Bedankt voor info!
2 producten wilde ik namelijk bestellen bij een winkel, en de ander bij een soort gelijk, de naam is net wat anders. Bij de bestelling nam de app de 2 producten samen en die ander apart.
De producten zijn trouwens Dinky Toys
Hier de namen : Winkel 1: Jia Jia Lai King Models store
Winkel 2: Jia Jia Lai Models store Bij winkel 2 heb ik 2 producten en bij winkel 1 dus 1 Omdat de namen Zo op elkaar lijken en volgens mij takken van de zelfde winkel zijn, twijfel ik dat als ik bij winkel 1 en winkel 2, 1 product bestel of ze dan niet bij elkaar komen. (Sorry voor de lange tekst)
Kortgezegt, als alie de producten apart neemt bij de bestelling, zijn het dan altijd verdichtende winkels? Ik hoop dat het duidelijk is wan ik bedoel.
Commodore
3 jaar geleden
Verdichtende winkels = verschillende winkels
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kijk in je winkelwagentje ,staan ze in een apart blok dan zijn het in principe twee verschillende winkels. Dit is echter inderdaad geen zekerheid dat je ook apart geleverd krijgt.Je kan het beste aan de winkel vragen of ze inderdaad apart versturen. Links van het product staat de winkelnaam en daaronder een contact knop.Je kan als je inlogt onder je account, bij berichten de antwoorden zien. Ik communiceer met Ali gewoonlijk in het Engels en meestal gaat dat goed.
Commodore
3 jaar geleden
Oké, bedankt voor de tip.
Ik zal eens kijken !