Gaat de Chinese webshop liegen over de waarde van mijn pakketje?

Ik heb een paar weken geleden een paar schoenen besteld op DHgate, beetje vergelijkbaar met Aliexpress, de waarde van het pakket is €59. Nu keek ik overlaatst naar de track&trace en er stond dat de waarde van het pakket niet kon achterhaald worden door de douane doordat de factuur mist. Ik stuur naar de verkoper, (ondertussen wat research gedaan over de kosten van pakketten boven de €22, en ja moest daar eerder wat info over gezocht hebben) dat ik de factuur nodig heb om naar Bpost te sturen zodat de douane verder kan en heb ook gezegd dat ik geen zin heb om bijkomende kosten te betalen als ik het pakket ontvang (want staat op de site vermeld dat DHgate dit zou betalen). Hierop antwoordt hij: "Dear friend, we just declear $10 on the package and invoice. I will send the invoice to you. : )". Betekend dit nu dat hij zal liegen over de waarde van het pakket zodat de douane het gewoon doorlaat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Ja, dat noem je liegen. Je kunt de webshop verzoeken een factuur met de juiste waarde te sturen.
Als je geen overeenstemming kunt bereiken, kun je DHgate om bemiddeling vragen.
SimonV