Als je een koboplus abonnement hebt, leen je de boeken dan alleen, of mag je ze ook houden?

LeonardN
4 jaar geleden
"of mag je ze ook houden?" Als dat zo was, zo iedereen 1 maand lid worden, alles downloaden wat er te downloaden valt en dan het abonnement opzeggen (wat de eerste maand nog gratis is ook).

Antwoorden (1)

Je mag het aanbod lezen zolang je abonnement loopt. Zeg je je abonnement op heb je niks. Het is hetzelfde principe als Netflix.
===
https://www.consumentenbond.nl/e-reader/kobo-plus
Kobo Plus maakt het mogelijk om voor een vast bedrag per maand legaal onbeperkt te kiezen uit meer dan 200.000 e-books en/of zo’n 20.000 luisterboeken. Het is daarmee een soort Netflix voor boeken. Dat klinkt goed, maar het actuele aanbod laat nog te wensen over.

Conclusie: voor veellezers
Kobo Plus is interessant als je meerdere boeken per maand leest op een Kobo e-reader. Lees je vooral populair aanbod, dan heeft het abonnement weinig zin: er zijn weinig bestsellers beschikbaar.
Toegevoegd op 25 november 2019 21:59: tekst
4 jaar geleden
KennisDelen
4 jaar geleden
Alg. vraag (dus aan iedereen)
Is het te voorkomen dat de ebooks die je al gedownload hebt, van je tablet / mobiel verdwijnen zodra je het abonnement opzegt (behalve dan door niet meer online te gaan)? Kan je een kopie van de bestanden maken?
LeonardN
4 jaar geleden
Wellicht, maar ik gok dat er DRM op zit zodat kopiëren niet kan, of een onbruikbaar bestand oplevert.
Daarnaast lijkt het me makkelijker via torrents oid boeken te downloaden dan te proberen de beveiliging van Kobo te omzeilen.
Ik kan me voorstellen dat "niet online gaan" niet werkt. Er is ook DRM die na een bepaalde tijdsduur een boek onleesbaar maakt, of verwijdert.