zijn er internationale verhaalmogelijkheden als je iets besteld in China (en het loopt mis)?

Ik bestelde een trui van Claudia Strater via een webshop. Wat later ontving ik een bevestiging en een shippingoverzicht. De trui kwam dan aan bij mijn afhaalpunt, maar ... het bleek een bril te zijn van Gucci. Volgens mij ook pure namaak, licht plastieken brilletje, maar ik ben geen kenner
Ik heb al gemaild e.d. om te vragen dit recht te zetten maar krijg geen reactie. De correspondentie is nochtans altijd zeer vriendelijk, en nodigt uit om contact op te nemen mocht er iets mislopen. Tot dan op het moment waarop ik vroeg alsnog mijn trui te krijgen.
Zijn er een soort internationale verhaalmogelijkheden in die gevallen?
http://www.tkytrade.top/ . Zo heet de shop.

2.9K
ronron1212
4 jaar geleden
De trui is ook namaak echte kun je daar niet kopen.
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/tips-voor-het-kopen-bij-een-buitenlandse-webwinkel nummer 5
Heb je spijt van een aankoop bij een webwinkel in de EU, dan gelden dezelfde Europese regels voor online kopen als in Nederland. Dit geldt ook als er iets mis mocht zijn met je aankoop. Voor aankopen bij webwinkels buiten de EU heb je deze rechten niet, tenzij de webshops zich op Nederlandse of Europese consumenten richten. De webwinkels hebben vaak eigen garantievoorwaarden, maar die zijn meestal een stuk slechter. En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen.
Ritsuka
4 jaar geleden
Welke website heb je het besteld? Via AliExpress kun je makkelijk dispuut indienen en geld terugvragen

Antwoorden (1)

Jammer dat dit de verkoper van de trui was…

Nee, er zijn geen internationale verhaalmogelijkheden.
Als je via AliExpress gekocht hebt: AliExpress hanteert een kopersbescherming (Buyer Protection) die je aankoop dekt totdat jij aangeeft dat je het product hebt ontvangen. De verkoper ontvangt het geld pas wanneer de koper heeft bevestigd dat deze de producten heeft ontvangen en deze overeenkomen met de omschrijving van het product.
Zie: https://estartup.nl/aliexpress/

Als je met Paypal betaald hebt, kun je ook een geschil openen en zo je geld terugkrijgen.
.
Als je met creditcard betaald hebt: veel creditcards kennen een service waarmee je onder bepaalde voorwaarden geld kunt terugvragen als de aankoop niet is wat je hebt besteld. Bij ING heet dit bijvoorbeeld GeldTerugService, bij ICS Aflevergarantie.
SimonV
4 jaar geleden
liveisgreat
4 jaar geleden
het was bij http://www.tkytrade.top/
SimonV
4 jaar geleden
Lijkt niet zo betrouwbaar:
- geen adres
- geen telefoonnummer
- geen e-mailadres
- geen btw- en kvk-nummer
- nauwelijks Nederlands
- ongeloofwaardig lage prijzen Hopelijk krijg je het geld via je creditcard terug.