Waarom kan je op veel websites geen prijs zien maar moet je een offerte aanvragen?

Ookal gaat het om producten die vrij standaard zijn (waarbij bijvoorbeeld alleen de servicekosten variabel zijn), moet je vaak alsnog een offerte aanvragen om een indicatie van de prijs te krijgen.

Waarom laten deze bedrijven niet gewoon de prijs van het standaard product zien (niet op maat)? Meestal is het bedrijf waarbij je een offerte moet aanvragen duurder dan alternatieven op het internet, kan dit misschien de reden zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Door een offerte aan te vragen geef je je emailadres en andere contactgegevens prijs, waarna zo'n bedrijf je gericht kan benaderen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tinus geeft voor een deel het juiste antwoord. Het is tevens bedoeld om andere aanbieders niet direct inzage te geven in wat zij bieden. Zo kunnen concurrenten niet doelbewust onder jouw prijs gaan zitten.
Het kan zijn dat het betreffende bedrijf de prijzen niet willen prijsgeven aan de concurrentie.
En ze willen vaak graag een verkoopgesprek aangaan met de klant.