Verkeer adres opgegeven bij DHL, wat moet ik nu doen?

Ik heb laatst een pakketje besteld, maar ik kwam in de track en trace mail van DHL er achter dat ik het verkeerde huisnummer (nummer 10) heb ingevuld. De postcode klopt, maar er is geen huis met nummer 10 op mijn postcode. Ik heb dus een onbestaande eindbestemming opgegeven. Ik heb DHL al gebeld, maar due konden op de korte termijn niks doen, aangezien het pakketje die dag al geleverd zou worden. Is er iemand die misschien weet hoe ik nu moet handelen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
20.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Goedantwoordt, in de DHL track en trace staat de tijd dat het pakketje ongeveer bezorgd zal worden. Ik kan maar één oplossing bedenken en dat is voor/achter het raam gaan zitten en in de gaten houden of u de DHL-auto ziet en de pakketbezorger aanspreken. Met uw ID-kaart kunt u aantonen wie u bent.
Ik wist niet dat het kon, een postcode met een niet-bestaand huisnummer opgeven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dhl-express/klachten/pakje-is-niet-bezorgd-maar-melding-in-track-en-trace-dat-het-wel-bezorgd-is/details?complaintId=7f192bf8-092e-4277-a559-bf4f5d1040ae
Kan ook zijn dat het pakketje gelijk retour gaat omdat de postcode niet in de database BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) voorkomt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inderdaad doen wat JoanDArc zegt.
Kijk op de dag van levering naar de traceercode. Je ziet dan hoe laat geleverd wordt. Je weet dan dat de bezorger echt onderweg is. Houd de DHL auto, bus in de gaten.
Indien het pakket retour afzender gaat, zie je dat ook aan de traceercode. Deze blijft dan staan op: wordt geleverd of is in sorteercentrum etc. Ofwel dan krijg je geen dag en tijdstip door.
Indien retour afzender neemt de firma contact op met jou. Wordt netjes geregeld.
Indien DHL vaker bij jou komt, leggen ze zelf vaak de link tussen naam, straat en verkeerd huisnummer.
Niet druk om maken. Kun je nu niks aan veranderen. Ergste geval krijg je geld terug en bestel je opnieuw!

Antwoorden (1)

“Ik heb DHL al gebeld, maar die konden op de korte termijn niks doen, aangezien het pakketje die dag al geleverd zou worden. “
Het pakje zal inmiddels retour naar de afzender zijn gegaan. Neem hiermee contact op.
Zo niet: je zult ongetwijfeld een track-en-tracecode gekregen hebben. Bel DHL nogmaals op en vraag of het pakket alsnog op het goede adres geleverd kan worden.
Bij je track-en-trace staat wellicht waar het pakje heen gegaan is.
Toegevoegd op 16 juni 2019 08:21: tekst
SimonV