Kan ik veilig mijn e-mailadres aan Marktplaats koper geven?

Ik heb een mobieltje op Marktplaats te koop gezet. Nu biedt en koper mijn vraagprijs, maar hij wil wel mijn e-mail adres om verder te kunnen communiceren. Ik vind dat Marktplaats voldoende mogelijkheden heeft om te communiceren. Kan het kwaad om toch mijn e-mail adres te geven ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Het kan niet veel kwaad maar waarom zou hij dat willen? Via MP gaat het versleuteld en kunnen ze de mailgeschiedenis bijhouden. Dat doen ze voor de veiligheid. Als je het toch doet zou ik een e-mailadres gebruiken wat je weinig gebruikt en waar je naam niet te achterhalen is. Bijvoorbeeld johndoe@hotmail.com
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Aanvulling: Om een emailadres vragen kán een opmaat zijn naar één of andere vorm van fraude, maar dat hoeft niet. Zie bv https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/whatsapp-tikkie-en-marktplaats-voor-een-oplichter-zijn-het-snoepwinkeltjes~b75c1ab2/
TurfGraver
5 jaar geleden
Of het kan een manier zijn om te weten of u wel te vertrouwen bent.
Veel oplichters (verkopers) gaan juist schuil achter de MP mail.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je wel.