Hoe groot is de kans dat er korting komt op Apple producten?

Ik zie een Macbook Air 2017 13 inch bij Mediamarkt staan voor 888 euro (Black Friday). Heeft het zin om nog langer te wachten (heb de laptop in principe pas midden 2019 nodig, maar als ik hem nu zou hebben zou het ook prima zijn), met de kans dat de prijs nog verlaagd gaat worden? Of worden producten van Apple bijna nooit in prijs verlaagd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Wees verstandig, en ga niet overhaast over tot de aanschaf, alleen omdat dit product nu als een Black Friday-product wordt aangeboden. Deze actie werkt met het principe, dat de meeste mensen heel snel overgaan tot aankoop, als ze denken met een korting te maken te hebben. En daarbij gebruiken winkels en fabrikanten trucs om je de indruk te geven dat je veel meer korting krijgt, dan je werkelijk krijgt. Een bekende is de adviesprijs verhogen.
888 euro is nog steeds veel geld, maar mogelijk is de Macbook het wel waard. Maar je kunt je de komende maanden beter verdiepen in wat je nodig hebt en dan een goed overwogen keuze maken. De kans is groot dat de Macbook Air 2018 volgend jaar in prijs zal zakken, want dan is dat het model van het jaar ervoor. En misschien valt je keus uiteindelijk op een hele andere laptop, omdat deze beter aan jouw eisen voldoet.

Antwoorden (1)

Klein, er is zelfs een kans dat het model dan niet meer leverbaar is, of niet meer bij veel partijen leverbaar.
https://tweakers.net/pricewatch/532589/apple-macbook-air-2016-13-komma-3-inch-core-i5-1-komma-6ghz-8gb-128gb-(nl).html
(vergelijkbaar 2016 model. Weinig prijsdaling, eind 2018 gestopt.)
https://tweakers.net/pricewatch/778773/apple-macbook-air-2017-13-komma-3-i5-1-komma-8ghz-128gb-(qwerty).html
bol.com is zelfs nog ietsje goedkoper.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Raad je me aan om deze laptop te kopen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
(Macbook Air 2017 13 inch)
LeonardN
5 jaar geleden
Nee. Ik raad nooit iemand aan om wat van apple te kopen. Of je moet uiterst Apple gebonden zijn vanwege de software die je al bezit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wanneer is de volgende mogelijke release waarbij er nieuwe Mac Airbooks worden gepresenteerd? Herfst 2019 toch?
LeonardN
5 jaar geleden
Voor of tijdens de lente 2019 https://www.macworld.co.uk/news/apple/next-apple-event-3658198/