Telefoon gekocht op Marktplaats, maar blijkt kapot te zijn. hij word warm en de batterij is slecht. wat zijn mijn rechten?

ik heb op Marktplaats een telefoon gekocht. het gaat hier om het model: Oneplus 3. de verkoper zij dat die nieuw was en dat er geen krassen etc. opzaten. ik ben langs geweest en alles was goed en ik heb hem gekocht. toen ik die avond thuis kwam werd die opeens warm en zag ik allemaal rare gele strepen. daarna werd die ook nog eens erg warm. tot mijn verschikking zag ik dat de batterij van 70 procent naar 60 procent ging in slechts 15 minuten tijd. hij zij dat die er een dag mee deed en dat die nog 50 procent over had. wat zijn mijn rechten? ik wou mijn geld terug maar hij wilt hem niet terug nemen. is dit false advertisement?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
bamibal
6 jaar geleden
Kijk even op https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/miskoop-marktplaats#steps-navigation-1 Verder kun je even controleren of de telefoon wel de laatste systeemupdate heeft en of er geen alternatieve ROM geïnstalleerd is. Het snel leeglopen van de batterij is vaak een softwareprobleem, dus het hoeft niet meteen te betekenen dat hij stuk is. Strepen in het scherm klinkt ernstiger, maar zou ook nog software kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Er staat hier dat je een zichttermijn hebt van 7 dagen na aankoop. Dus je mag zonder overleg met de verkoper, het product terug sturen als je er niet tevreden mee bent. Hoop dat je hier wat aan hebt. (Zie link)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Helaas gaat dit niet op als je iets van een particulier koopt. Uit de vraag blijkt niet of de verkoper in dit geval een bedrijf of een particulier is, maar in dat laatste geval is het echt helaas pindakaas. "ConsuWijzer geeft je advies als het gaat om aankopen die je als consument bij een bedrijf doet. Dan heb je namelijk speciale rechten. Deze rechten gelden niet als je iets van een particulier koopt."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ConsuWijzer geeft dit ook aan: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/regels-koop-op-afstand-op-marktplaats
samaiphon
6 jaar geleden
zeker Marktplaats contacteren. bij 2dehands.be zijn ze daar niet mals voor die oplichters en desnoods schakelen ze zelfs de politie in!
dat soort mensen verziekt dit handelen op internet en mag dus zijn lot niet ontlopen.
sukses toegewenst...