Is de munt die je op: https://www.gratisuitgifte.nl/?utm_source=IMA&utm_campaign=IMA&utm_medium=IMA&utm_medium=IMA-10# kan aanvragen echt en gratis?

Er zijn er maar 1250 en hij kost op de website van de maker gewoon geld.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als iets of iemand iets ongevraagd spullen gratis aanbiedt, betaal je het meestal dubbel via een omweg... Dit blijkt ook hier wel uit het andere antwoord.

Antwoorden (2)

Pas op. Ja die munt is gratis, daarna zit je vast aan een reeks munten die je moet betalen

https://nederlandreview.nl/algemeen/hollandsche-munt-gratis-uitgifte-ervaringen-beoordelingen-reviews

"Hollandsche munt - Gratis uitgifte - Onbestelde munt
Nadat ik een gratis munt had besteld kreeg ik ongevraagd de 2de munt uit de serie. 4 Keer gemaild hoe ik deze munt kon terugsturen, geen reactie. Nu dreigen ze met incassobureau en krijg ik ineens de mailcorrespondentie toegestuurd, incl het retouradres. Hun mail aan mij was zogenaamd onbestelbaar retour. Ja dan is het logisch dat je betalingsherinneringen blijft sturen ipv dat je gelijk schriftelijk contact opneemt. Nu heb ik dus eindelijk het retouradres, maar wordt ik wel gedwongen om kosten te maken (aangetekend versturen) voor iets wat ik niet heb besteld. Wat een flut bedrijf. Hier bestel ik nooit meer iets. Telefonisch zijn ze ook niet te bereiken."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank, is dit niet gewoon oplichting?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is een goede vraag. Het is iig tegen het randje en een veel toegepaste truc. Als je je email opgeeft (zou het niet doen) dan zal in de voorwaarden in de kleine lettertjes vast een en ander staan wat de uitleg geeft. Maar bijna niemand leest de voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is in elk geval geen echte munt. Het echte gouden tientje uit die tijd bestond voor 90% uit goud en zou dus echt niet gratis weggegeven worden. Deze 'munt' is verguld. Feitelijk is het een penning, geen munt.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Dingen die je ongevraagd krijgt toegestuurd hoef je niet te betalen of terug te sturen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@leclerc Probleem is dat als je die penning of munt bestelt je waarschijnlijk akkoord gaat met een abonnement, echter ben je je daar dan vaak niet van bewust.
Ik heb zelf ook het "gulden tientje" besteld en ontvangen, hoefde alleen verzendkosten te betalen. Ik heb verder niks betaald daarnaast, kreeg tijdens het bestellen wel nog een tiental "aanbiedingen". Ik vind het zelf wel een grappig verzamelobject, omdat ik zelf ook allemaal oude munten heb, maar ik snap je verdenking.