Mag webshop ander product sturen dan op afbeelding staat?

Vorige week een product online besteld. Bij uitpakken bleek het om een ander product te gaan. Product heeft wel zelfde functie maar lijkt er totaal niet op.
Webshop gaf toe dat er een fout was gemaakt en zou het juiste product opsturen.
Ook de tweede keer bleek het niet het product te zijn wat ik besteld had.
Diezelfde middag (na het mailen van wederom dezelfde klacht) hebben ze de afbeelding op de webshop veranderd.
Heb nog wel een screenshot van het product wat ik besteld heb als bewijs.

Een vergelijkbaar product staat ook op hun website, maar kost 20 euro meer.

Hun oplossing: ik moet de producten terugsturen en dat is het..

Kan ik als consument eisen dat ik het product krijg die ik besteld heb? (zoals al aangegeven heb ik een screenshot van dit product op hun site en een screenshot van mijn bestelling met afbeelding van dat apparaat)
Of heb ik geen poot om op te staan en kunnen ze zo maar een ander product sturen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

Wat je eigenlijk probeert te vragen is of je nu recht hebt op het duurdere product tegen de lagere prijs.

Dat hangt vooral af van de omschrijving van het product dat jij besteld hebt. Kloppen de specificaties, typenummer en omschrijving van het product dat je hebt besteld met het product dat is geleverd, dan heb je geen recht op het andere (duurdere) product. Er is door de webshop een verkeerde foto geplaats, maar alleen op basis van een verkeerde foto kun je geen rechten claimen.

Hoogstwaarschijnlijk heeft de webshop ook wel ergens staan dat er geen rechten ontleend kunnen worden aan fouten en afbeeldingen.

Zoals je zelf al hebt gemerkt, heb je het recht de geleverde producten te weigeren en je geld (inclusief verzendkosten) terug te krijgen.