Waarom kan je op bepaalde websites enkel met Visa betalen?

Ik koop veel via internet. Zoals bij Bol.com of Fnac webshop en zo van die dingen. Meestal kan je kiezen tussen Visa, Mastercard of bij sommige artikelen overschrijving via formulier. Ik betaal altijd via pc-banking (Online betalen met je standaard bankkaart). Maar op bepaalde websites kan je enkel betalen met Visa maar waarom is dat? Waarom kan ik op Soundcloud bijvoorbeeld geen Pro Licentie kopen met bankkaart? Waarom enkel visa of paypal ? Ik heb geen Visa en ben dit toch ook niet verplicht te hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jij bent dat niet verplicht te hebben. Jij bent ook niet verplicht daar te kopen. De verkoper is niet verplicht ideal of Bank transactie te faciliteren.

Antwoorden (1)

Het is de keuze van de verkopende partij. Als de verkoper niet met meerdere banken/instanties/betaalmogelijkheden wil werken, dan is dat zijn/haar keuze.
Als jij als koper niet met dat systeem wil werken, dan zal je bij een andere partij moeten kopen........