Waarom is afuture.nl zo goedkoop?

Aangezien ik mij bewust ben van de uitspraak ''Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat vaak ook niet zo!'', ben ik ook bewust van de prijzen die vergeleken worden op Tweakers.net. Zo zoek ik naar een specifieke RAM-geheugen en kwam ik het goedkoopst uit bij Afuture.nl. Circa 67 euro kost de hardware (tijdelijke gratis bezorgkosten) bij de site. Maar kijk ik verder, dan zie ik de prijzen alsmaar stijgen tot maar liefst 110 euro. (het gemiddelde ligt tussen 75 en 84 euro). Kijk ik weer verder, op de officiële website (Crucial), dan zie ik dat de prijs ietsjes meer dan 3 euro duurder is dan op Afuture.nl. Waar ligt dit aan? Hoe kan het soms ook dat prijzen op officiële websites duurder uitvallen dan bij andere (web)shops?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Sommige fabrikanten geven een adviesprijs af voor hun product, en die ligt altijd hoger dan de verkoopprijs die (web)winkels hanteren. Zodoende kunnen de verkopers hun eigen winstmarge hanteren, daarom wordt bij Crucial zelf het geheugen duurder aangeboden dan de webwinkels. Verkopers van webwinkels maken verkoopafspraken met fabrikanten/groothandel, en wie het slimst en meest efficiënt(=weinig overhead) kan inkopen kan het product ook scherper in de markt zetten...